Gå til innhold
Arkivverket

[#31839] Klaus Pedersen f. Eiker var han i slekt med Morten Berntsen(Falchenberg)

Gjest Wenche Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Min t-oldef. Morten Berntsen f.1833 i Larvik er sønn til Berent Mortensen Falchenberg f.1784 i Kongsberg og Gunhild K Sørensd.f.1793 i Vestf.? Morten gifter sg m/ min t.oldem. Berte Helene Pedersdtr. fra Stavern.-Hun er datter av Peder(Peer) Engebretsen Lunde fra Eiker (vestfossen)som flytter til Stavern.--------I 1865 tellinga for Hedrum bor de i samme hus som Husfar,smed, Klaus Pedersen 45 år og hans datter ElenM Klausdtr. 17 år begge fra Eiker. Han er g., men jeg ser ingen kone.--------Peder Mortensen Falchenberg, Berents bror blir skomaker tror jeg. Finner han ikke i Kongsb. etter 1804--Flytter han til Eiker og er Klaus sin far?? Moren til Berent og Peder het Elen Margrete Pedersdtr.Sougestad - faren het Morten Berentson Hansen Falchenberg (dør 1791) Klaus kan jo også være etter en av Peder Engebretsen Lundes søsken i Eiker.-Han er kanskje ikke i slekt heller.-------- Kanskje noen vet svaret??? hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthe Helene Pederdatters(kona til Morten) far Peder Engebretsen,Lunde,fra Vestfossen, Eiker hadde ei søster som het Eli, men hun må jo hete Engebretsdtr.og ikke Clausdtr.Moren til Peder, Mette Catrine (dansk)(tror hun var jordmor)ble tidlig enke. kanskje hun giftet seg på ny.-De hadde også tilkn. til gården Spæren.-------- Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel Eli i 1801, datter av enke og jordmor, Mette-Cathrine, 39 år, bosatt på Vestfossen i Eiker: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10624.wc2&gardpostnr=227&personpostnr=5223&merk=5223#ovre>Lenke. Er broren Peder, 9 år, som vi finner som legdslem på Spæren i 1801? LenkeHer i allefall noen barn av jordmor Mette-Cathrine:Johanne, 1787 LenkePeder, 1790 LenkeIngeborg Marie, 1798 LenkeMette Cathrine Pedersdatter Dan--- og Ingebrigt Pedersen Lunde ble viet i 1787 Lenke. Dette er vel ektemannens dødsfall i 1800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.