Gå til innhold
Arkivverket

[#31854] Mikkel og Kristi Bjørnstad, f. ca 1824 og 1838, i Gol i Hallingdal?


Gjest Anine Kristin Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Anine Kristin Dahl

Hei,Mine tipp-tippoldeforeldre Mikkel og Kristi mangler jeg endel informasjon om. De fikk en sønn som heter Erik Mikkelsen Bjørnstad, f. 1869.I følge denne linken: Lenke er de født i Gol i Hallingdal.Noen som har mer informasjon om denne familien? Ønsker også informasjon om Lorentze, kone til Erik Mikkelsen Bjørnstad.På forhånd takk,Mvh Anine Kristin Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Dette er litt vanskelig. Bjørnstad-navnet må de ha tatt fra gården i Røyken. Jeg har forsøkt å søke etter dem i 1865-tellinga, jeg fant dem ikke, men trolig bodde de i Gol da siden den kommunen mangler i 1865-tellinga. Jeg har tilgang til bygdebøkene for Gol, så jeg skulle gjerne slått opp hadde jeg hatt et gårdsnavn å gå etter! Jeg tror at du må finne deres eller deres sønns dåp i kirkebøkene først. Der vil det stå hvor de bodde.Vennlig hilsen Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei. Mikkel Halvorsen Rotneim 1824-1903 var født på gården Steinsrud i Øygardane i Gol, som eldste sønn av Halvor Mikkelsen Steinsrud 1799-1883 og Olaug Halvorsdatter Glomsrud 1797-1878. Mikkels kone Kristi Syversdatter Evjen 1838-1903 var fra Evjen i Gol (ligger nå i Ål) som eldste barn av Syver Hermansen Sire 1811-1882 fra Torpo og Mari Halgrimsdatter Evjen 1815-1883. Mikkel og Kristi ble gift i 1858 i Torpo i Ål. To år etter overtok de Ottergarden Rotneim i Gol av Kristis onkel Halgrim. De fikk 13 barn. De åtte første ble født på Rotneim. De kom til øvre Bjørnstad i Røyken i 1874.Jørn Jensen i Røyken Historielag har en lang artikkel om Bjørnstadfamilien fra Gol i Historielagets Årbok 2003. Den kan du sikkert få kjøpt ved å kontakte Cato Christoffersen i Historielaget tlf 31 28 21 02.Jeg har en del opplysninger om Eriks kone Lorentse. Det er best du sender meg ditt E-post nr. til jan.helness @c2i.net.Mvh Jan Helness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.