Gå til innhold
Arkivverket

[#31861] Richard Thjømøe født 1874 i Drammen - drev isenkramforretning i Larvik


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til linjene bakover for Richard Thjømøe og kone Ella født 1877 i Drammen. De drev isenkramforretning i Larvik FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Guro!Richard Thjømøe het: Richard Theodor Isaksen Thjømøe, født 1874 i Drammen g. m. Ellen Sofie Syvertsen, født 1877 i Drammen. De giftet seg i 1900, men vet ikke hvor.Jeg håper at dette kan være av interesse for deg.Mvh.Einar F. Løsnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk Einar, det var av stor interesse. Jeg fikk eliminert skipsbyggnester Anders Andersen Thjømøe i Drammen som Richards far. Jeg har sett litt bakover på denne slekten i Drammen, og det ser ut for meg som om Thjømøe-navnet der i byen kom inn med Anders mor, Marthe Jensdatter 'Kiømme' (som jeg forøvrig ikke finner døpt i Strømsø) og at hans far Anders Hansen Røed tok dette som familienavn. Dessverre finner jeg ingen Isak i FT som kan passe som Richards far. Vet du tilfeldigvis hans patronomykon - eller hvor han kom i fra? Takknemlig for svar. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Guro!Jeg vet dessverre ikke mer om denne familien. Jeg har akkurat sett gjennom gifte for Larvik, men finner dem ikke der så de må ha giftet seg et annet sted før de kom til Larvik. Jeg skal holde deg informert hvis jeg skulle finne ut noe mer.Mvh.Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristoffersen

Kan hende du bare lurer på forfedre av disse personene,men---------- lurer du på etterslekt av Richard Thjømøe, så bor det, så vidt jeg kjenner til, noen i Larvik idag. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Guro!Vedr. Ellen Sofie Syvertsen så har jeg også sett at hun ved barns konfirmasjoner er blitt kalt Ellen Kristine Syvertsen.Mvh.Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk igjen, Einar - du har tilfeldigvis ikke konfirmasjon- eller fødselsdato for sønnen Christian? Jeg har tenkt meg til kib rullene til uken - så jeg kan eventuelt ta det derfra.... Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Guro!Hvis det er Olaus Kristian Thjømøe du mener, så blei han født i Oskarsgate i Larvik den 28.01.1902. Jeg vet dessverre ikke noe mer om ham.HilsenEinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Einar. Ja, det er riktig person - tusen takk. Har sjekket kirkebøkene i dag, fant Richard Theordor Isaksen født 19 jun 1874 på Tangen i Drammen, døpt 8 nov i Strømsø kirke. Foreldre er Skipsreder(?) Rasmus Isaksen og hustru Thora født Olsen i 1833 i Strømssogn JL står det. Jeg vet ikke hvor Stømssogn er, men regner md at JL er Jarlsberg... Hun er 'bemidlet' enke i Drammen i FT 1900. Det rare er at jeg ikke finner noen Rasmus Isaksen som passer i FT for 1865. Jeg fant heller ikke Rasmus og Thora gift i Drammen så jeg får forsøke å finne ut hvor Strømssogn JL ligger å ta det derfra. Takk igjen for all hjelp. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.