Gå til innhold
Arkivverket

[#31862] Christiane Sofie Schreuder f ca 1735


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

I FT 1801 finner jeg Barbara Hendrike Wind og Christiane Sofie Boldts. Begge enker og, jeg tror, født Schreuder. Alderen stemmer og for begge stemmer også etternavnet fra mannen, Niels Wind resp Johannes Boldt.Jeg sett på en hjemmeside att Henrik Pedersen Schreuder står som far for Barbara men ikke hennes søster Christiane. I følge IGI er Barbara født 1740 og Christiane 1735. Med andre ord begge to født før ekteskapet med Mette Maria Heiberg som oppgis til 1742. Henrik (f 1710) var 25 år når Christiane ble født, så det er ikke usannsynlig att han er far, men hvem er mor? I og for seg kan Henriks første kone Mette Maria Heiberg også være det, men to barn før giftermål, var det akseptabelt?Jeg har sett en lang diskusjon om Schreuder tidligere i brukerforumet, men ingenting som behandler disse søstrene. Jeg håper allikevel at det er noen som kan løse denne knuten og eventuellt gi opplysning om foreldre.Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik Njøsen

HeiJeg måtte lete litt før jeg fant ut i hvilket fylke disse to damene hørte hjemme. Har funnet eketeskapsinngåelsen til Barbara og Nils Wind[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi15311698&gardpostnr=1853&personpostnr=3702&merk=3702#ovre>Lenkesom du ser, så stemmer det at hun het Schrøder før hun giftet seg.Har også funnet noen barnefødsler, hvor en Johannes Boldt står oppført som farLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette giftermålet i FS/IGI:JOHANNES BOLDT Spouse: CHRISTIANA SOPHIA SCHRODER Family Marriage: 24 FEB 1755 Veoy, More Og Romsdal, Norway Finner én datter av dette paret: Christiana Sophia, døpt 16.4.1754, Veøy (FS/IGI – må sjekkes!).Her er vel dødsfallet til Nils Wind i Borgund 1799 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr15311698&gardpostnr=6992&personpostnr=6992&merk=6992#ovre>LenkeHer er introduksjoner av Barbara H. Wind: 1771 Lenke, 1772 Lenke, 1774 Lenke, 1775 Lenke, 1777 Lenke.Blant gravlagte i Borgund finner jeg også en Matz Schrøder Boldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.