Gå til innhold
Arkivverket

[#31873] Mengeland/Mengelandstorpet i Brandval


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

I folketellinga for 1865 fremkommer Martin Jonsen som husfader og husmand med jord, født 1821 og hans kone Karen Kristiansdatter, født 1830. I folketellinga ifra 1900 fremkommer Martin J. Mengeland som husfader med jord, født 1829 og hans kone Karen Kristiansdatter født i 1834Fødselsårene spriker, men det ser ut til å være de samme personer? Er det noen som kjenner til deres forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette paret bor jo på Mengeland både i 1865 og 1900, så det er nok de samme.Her er giftermålet, og hvis du trykker på family utenfor bruden, så får du navnet på hennes far. Martin er nok født ca 1829.LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Martin Jonsen f. 7.11.1829, Riverud under Botner. Karen Kristiansd. f. 16.1.1834 Lunderseter. Karen har finske røtter. Hvilket av deres barn har du interesse av. Vi har interesse av tilbakemelding om etterslekt. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Her er vel foreldrenes vielsesdata:Jon Christiansen + Anne Jonsdtr 30.11.1817 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500219982952&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hedm&juris2=Hedm&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hedmark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Jon var da på Hanestad, Anne på Riverud.Christian Johansen + Anne Johansdtr 08.04.1833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen
Gjest Hans Petter Engh

Mange takk for svar. Til finn Sollien på Kongsvinger. Julius Martinsen, født i 1873, var bestefaren til min kone. Vi kan skaffe infor om hans etterslekt. Finnes det opplysninger om tidligere slekt for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Hans Petter. Kontakt meg på min E.adr. fisollie(e)online.no Stenger av PCn ei ukes tid. Har andre gjøremål som må sluttføres. I mellomtiden skal jeg kontakte en person som kansje kan bidra med stoff.Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.