Gå til innhold
Arkivverket

[#31884] Kristina Martinsen fra Sagene, født 28.08 1869


Gjest Håkon Havik
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Havik

Jeg forsøker å spore opp foreldrene til Kristian Martinsen, som ble født den 28.08 1869. Han vokste opp på Sagene i Christiania og etter all sannsynlighet ble han også født der. Jeg vet ingenting om hans foreldre, bortsett fra at faren vissnok var kaptein på dampbåten som gikk på Randsfjorden.Kristian Martinsen giftet seg en gang rundt år 1893 med Julie Andreasdatter fra Hurdal, og flyttet så til Hurdal der han var gårdbruker og postmann. Han døde i 1847.Jeg finner ingen Kristian Martinsen i folketellingen fra 1875 i Christiania som passer, men her er han i hvert fall i år 1900 i Hurdal: LenkeKan noen hjelpe meg med å finne hans foreldre eller gi meg svar på hvilke kirker som barn født på Sagene i 1869 ble døpt i / hvilke kirkebøker jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Hmm ... Det har du rett i, og det gjør denne saken enda mer mystisk.Kanskje er familiehistorien om at faren hans var kaptein på dampbåten på Randsfjorden en indikator på at familien kan ha flyttet en del rundt.Jeg sjekket en gang kirkebøker for Hurdal fra 1890-tallet men fant ikke vielsen til Kristian Martinsen og Julie Andreasdatter der. Enten har jeg ikke lett grundig nok eller så giftet de seg et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.