Gå til innhold
Arkivverket

[#31887] Innflyttet til Bergen 1875 - 1900


Gjest Bent Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Nilsen

Jeg søker opplysninger en denne familien som oppholdt seg i Bø i Vesterålen i 1875 tellinga. Hans Peder Jensen f Hadsel 1848,Anna Mari Larsen f.Bergen 1844. Petra Amalie L f.1873 Bø. Petro I M,f 1874 i Bø.De eneste opplysningene jeg kan finne i Bø om denne familien er dåpen til barna Petra og Petro.Ikke finner jeg giftermålet deres,eller når de forlot Bø.De er ikke nevnt i Bygdebøkene for Bø.I 1900 tellinga finner jeg dem i Bergen Lenke. Så nå er spørsmålet om det er mulig å finne ut nårtid de kom til Bergen?Og om de kan være gift i Bergen siden hun var fra Bergen. Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved folketellingen 1912 finner vi sønnen Petro Ingeno Martilius Jensen, født 1875 2205 i Bø Westeraalen, Gasverks Arbeider Løs Arbeider g, bosatt Markesmuget 2, innflyttet til Bergen 1876, med kone Jannikke Marie Jensen, født 1865 2703 i Ytre Holmedal g, innflyttet 1882, og barna Anna Marie Jensen, født 1902 1801 i Bergen, Odny Mathilde Jensen, født 1906 2607 i Bergen.Foreldrene finner jeg ikke i tellingen 1912, men de må ha kommet til Bergen sammen med sønnen i 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her kan det se ut som om Hans Peder og Anne Marie giftet seg i Årstad i 1872. LenkeKanskje det var der de slo seg ned da de returnerte til Bergen? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.