Gå til innhold
Arkivverket

[#31889] Utflyttet fra Bergen før 1900

Gjest Bent Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Nilsen

Er det mulig å finne ut nårtid Reinert Mathias Larsen f,1876 Hetland sogn,flyttet fra Bergen til Oslo.Jeg finner han sistegang reg. i Bergen i 1891.Da bor han sammens med foreldrene herLenke. I 1900 tellinga er han ettablert i Oslo. Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er det flere mulige kilder. I de militære rullene følges vernepliktige år for år, men denne mannen er født i Stavanger, og dersom han også var konfirmert der, vil det være der hans militære løp er registrert.Den andre muligheten er prestenes flyttelister, men de har nok ikke med mer enn en brøkdel av flyttende menn på 1890-tallet.Politiets flytteprotokoller begynner i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Nilsen

Han er nok konfirmert i Bergen.For de tre yngste søskene hans er født i Bergen,Henrik 26/5 1881,Adolphine 9/12 1883 og Carl Martens i 1887. Jeg vet ikke når familien flyttet til Bergen,men Reinert var 10 år da Henrik blei født.Han var født i 1871 og ikke i 1876 som jeg skrev først. Er det noen mulig til å finne ut når familien kom til Bergen.Jeg kan ikke finne dem i 1885 tellinga,men i 1891 finner jeg dem i Nygårdsgt 60. I 1881 da sønnen Henrik blei født bodde de i rode 20-16. Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.