Gå til innhold
Arkivverket

[#31890] Hjelp! Hvor ble det av Hans Petter Grødem- Maria Walls viet 7.mai 1776 i Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hans Petter Grødem som var Borger i Bergen ble d.7.mai 17776 viet i Nykirken i Bergen med Maria Walls. De hadde 4 barn i Bergen hvorav et døde.1.Karen Margrethe f. 1777 (døde) 2.Lorentz Walls f. 1778 3.Hans Carl f. 1781 4.Karen Margrethe f. 1782Etter dette slutter alle spor. Kan noen hjelpe meg? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som kan hjelpe meg å finne barna Lorentz Walls,Hans Carl og Karen Margrethe? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Ad Elin H.s innlegg (4): har sett litt nærmere på de tre barna som dør i 1779:27. mars 1779 – drengebarn 9 m – må da være født rundt juni/juli 1778 – kan være denne sønnen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&gardpostnr=26935&merk=26935#ovre>Lenke9.8.1779 – pikebarn, 2, død av småkopper – født i 1777 – kan være denne datteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei, nå roter jeg fælt, det begynner visst å bli sent for damen, for mitt innlegg nr. 5 handler jo om svigerfaren til Hans Petter Grødem, dvs. Maria Walls far, som også heter Lorentz Walls...Sånn er det når man leser innlegg tre fra deg, Jan Frode, litt for kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men i mitt innlegg 6 hvor jeg ser på barna som dør i 1779, viser jeg til dåpen til Lorenz Walls i 1778 og til Karen Margrethe i 1777. Det ble døpt en datter, Karen Margrethe, i 1782 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&gardpostnr=27462&merk=27462#ovre>Lenke. Broren Hans Carl ble døpt året før, i 1781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være Hans Grødems dødsfall??? Lenke. Det står riktignok Hans C. men etternavnet er Gr.dem. Kanskje sjekke i den originale kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.