Gå til innhold
Arkivverket

[#31903] Halvor Hansen f. 1824 Skedsmo


Gjest Bente Fjellstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Fjellstad

Hei Søker for noen etter foreldrene til Halvor Hansen og Karen Gudbrandsdtr. Det eneste han jeg søker for hadde var dette: Halvor Hansen f. 1824 g.m. Karen Gudbrandsdtr. f. 1820. Barn: Hans Halvorsen Vakkerud Losby f. 1850?? Lørenskog, eldst av alle barna. og en yngre bror Nils. Han trodde disse kom fra Hekseberg i Sørum. Ihvertfall broren til Halvor, Kristoffer skal være her i 1960. Dette er familien hans i 1865, da bor de på gården Bakkerud: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=>Lenke f60230.wc2&gardpostnr=219&personpostnr=1165&merk=1165#ovre (digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn= f60230.wc2&gardpostnr=219&personpostnr=1165&merk=1165#ovre )Dette er familien hans i 1875, da de bor på gården Bukkerud under Laasby (Losby?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei Halvor,'Lørenskog - Gårdshistorien' sier dette:Bakkerud var husmannsplass under Østmork(Losby) fra ca 1832. Trolig fra 1853 var Halvor Hansen husm. her. Halvor f. 1824 d. før 1900, var g.m. Karen Gulbrandsdtr., f.1821 d. av vattersott 1867, barn Hans, Julius Gustav, Berte (Birgitte) Marie, Nils Kristian og Karl Petter. Sønnen Hans Halvorsen, f.1853 d. 1947, g.m. Maren, overtok pl. Hans sønn igjen, Karl Halvorsen, g.m. Astri, tok pl. ved hjelp av jordloven i 1949 og ble småbruker.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen
Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen, BENTE !Først nå ble jeg klar over den miss jeg hadde i første innlegg, ved å si Hei Halvor. Beklager det ! Forøvrig trenger du nok hjelp fra noen med mulighet til en kikk i Sørum bygdebok og denne linken kan kanskje hjelpe da ?LenkeMvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.