Gå til innhold
Arkivverket

[#31913] Flytteprotokoll for Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Denne familien Lenke bor i Bergen i 1900 folketellingen. Vet at det ble ført flytteprotokoller hos politiet etter 1900, er det noen mulighet for å finne ut når og hvor de flyttet fra Bergen? Carl Andreas Aamot var født 10.04.1871 og hans kone Elisabeth Olsdatter var født 27.09.1875. De hadde tre barn Immanuel, Elfrida og Rigmor Thora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har søkt i vår database til flytteprotokollene 1900-1912, og finner mange Aamot, men ikke noen med navnene det er spurt etter her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Carl dør i følge familysearch 02 mar 1902, men det står ikke dødssted, mulig det var Bergen uten at jeg har funnet ham der. Kanskje dere finner ham?Jeg håpte på at familien fantes i flytteprotokollene, siden deres sønn Immanuel dør 28 mar 1907 og familien bor da i Waisenhusgade i Stavanger. Det ville være nærliggende å tro at Carl døde i Bergen og at enken Elisabeth da flyttet til sin familie som bodde i Stavanger. Datteren Elfrida emigrerte med sin mormor i 1912 til USA. Hvor moren Elisabeth ble av og hvor hun døde er ukjent, men hennes yngste datter Rigmor Thora vokste opp hos familie i Sogn. Jeg har slitt en del for å finne ut hva som skjedde med denne familien etter 1902. Eneste sikre jeg har er hvor Rigmor ble av. Noen som har noen forslag til hvor jeg skal lete videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.