Gå til innhold
Arkivverket

[#31916] Mormonutvandring fra Skaun til U.S.A.1861

Gjest Arild Landrø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Landrø

Min tippoldemor Ane Sivertsdt. Krokstad,f. 1835 var mormoner og utvandret fra Skaun i Sør.Trøndelag til Utah i 1861. Jeg har funnet reiseruta fra København og over til Salt Lake City i Utah. Men er det noen som kan hjelpe meg med hvordan ho kom seg fra Skaun/Trondheim til København, Gikk turen med hest og vogn eller er det mere sannsynlig at mormonerne hadde et skip som tok ho med til København. På forhånd takk!Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne K. Andersen

Hei Arild. Jeg anbefaler deg å kontakte Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige (Mormonerkirken)ved Asmund Hernes (e-mail: HernesA@ldsmail.net) som sannsynligvis kan hjelpe deg.Mvh Arne K. Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Landrø

Jeg har vært i kontakt med Mormonerkirken og de visste ikke noe mere enn det jeg gjør om hvordan de reiste fra Trondheim til København. Men det er kanskje mest sannsynlig at de reiste med båt fra Trondheim til København .Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.