Gå til innhold
Arkivverket

[#31927] Syver Ingvoldsen, Gledstadeie, Rønningen, Ringsaker

Gjest Kristin Antonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Antonsen

I 1788 døde på glestadeie en mann som var født i 1703. Navnet hans var Syver Ingvoldsen, vet noen hvem som kan ha bodd på gården før denne mannen?I midten av 1800-åra hette brukeren Syver Eliassen( f.ca 1812), visstnok sønn av tidligere bruker. Vet noen navnet på hans far?På forhånd takk, Mvh, Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det er ikke født noen Syver Eliassen 1812 men en 10 år før. Han på Glæstadeie er ikke f. på Glæstadeie og han er gift for andre gang. Glæstadeie er jo en husmannsplass og der har det bodd mange opp gjennom tidene. Er du etterkommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Antonsen

Hei,August Mathiassen f. 1882 er min oldefar. Han tok senere navnet Burdahl. Hans bestefar var Syver Eliassen, stemmer han var født i 1802.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Thor Bøhmer

Syver Ingvoldsen har jeg greie på, men ikke så mange av etterkommerne. Tror ikke det var samme slekta i Rønningen som dette Glestadeie het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Elias Syversen bodde som ungkar på Hol i 1801. Jeg har ikke funnet noe om forfedrene. Syver Ingvoldsen er det nok ikke, for han ville ha vært ca 75 år da Elias ble født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.