Gå til innhold
Arkivverket

[#31935] Hagbarth Ludvig Hansen f 1852 på Sagene, men borte 1865


Gjest John Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

HeiEr det noen som kan hjelpe meg med et problem jeg har slitt med i flere år?Jeg har Hagbarth Ludvig Hansen f. 4/5- 1852 og Døpt 2/1-1853 i følge konfirmasjon 30/9- 1866 på Sagene.Han ble gift 16/8-1874 så FT 1875 viser hans familie , men ingen tegn til foreldre.Foreldre Ludvig Hansen og Anne Dorthe Lind.Jeg har ikke funnet disse i FT 1865 for å finne alder og fødested på foreldre. Er det noen som kan hjelpe meg med å knekke denne nøtten?Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kanskje dette er forklaringen på at du ikke finner dem i 1865 tellingen.Mangler i folketellingen 1865 (pr 29.8.2000) Originalmaterialet til folketellingen 1865 er dessverre ikke komplett. Personlistene for noen hele prestegjeld og deler av andre må ha kommet bort hos Det statistiske Centralbyraa før materialet ble avlevert til Riksarkivet i 1910. Pr i dag er følgende permanente mangler kjent: Gol prgj. i Buskerud (hele, 4162 personer) Holtaalen prgj. i Sør-Trøndelag (hele, 3801 personer) Nannestad prgj. i Akershus (Bjerke sogn, 1457 personer) Christiania (minst 106 Speciallister; ca 3700 personer) RHD: I tillegg til materialet lagt ut i Digitalarkivet har RHD ved Universitetet i Tromsø lagt ut 93 av de 116 prestegjeldene og byene de disponerer. Trysil i Hedmark og 22 prestegjeld er ennå ikke lagt ut. Digitalarkivet har nå lagt ut RHD sine tellinger også. Lars Nygaard, Riksarkivet/Digitalarkivet Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Til JonTusen takk for bror til Hagbarth.Til RuneDet skulle ikke forundre meg med min flaks :-( at Hagbarth befinner seg blant disse 'Christiania (minst 106 Speciallister; ca 3700 personer)'Takk skal du ha for informasjonen.Men da har jeg et nytt spørsmål. Er det noen som klarer å finne vielse eller dødsfall til foreldrene?Jeg har selv ikke tilgang til kirkebøker for Christiana, Domkirken er vel et bra sted å se etter vielse?Med håp om hjelp John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei John! Hva er kilden din for Hagbarts dåp og konfirmasjon? Sagene menighet var ikke en gang 'påtenkt' i 1866.Tror ikke Hagbarth ble døpt i Domkirken, da hadde han kommet opp i Familysearch.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Hei på deg LailaBitteliten feil fra min side. :-)Han ble konfirmert i Gamle Aker Kirke, men bodde siden på Sagene.Takk for at du så det. :-) Men så er jo du ganske kjent med Sagene. :-)Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John STrøm

Hei igjenJeg har en liten korreksjon til å komme med. :-)De eksakte datoen om om Hagbarths dåp fikk jeg på DiS Norges Slektsforum.'Hagbart Ludvig ble døpt i 'Osloe Menighed' som da lå under Aker prestegjeld 'http://www.disnorge.no/slektsforum/Som også er et sted man absolutt bør prøve. Jeg har fått meget godt hjelp med en av mine andre forfedre der.Da jeg forsøkte meg der for ca 3 uker siden for å finne de samme opplysningene. Men heller ikke der ble denne nøtten knekt.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jaja - visste at jeg hadde sett dette før....og i kirkeboken sto det at han bodde på Grønland, ikke SageneLenkeFint om man oppgir at man har fått hjelp før - så slipper man å bruke tid på samme tingen flere ganger.:) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei John Strøm!Jeg skal sende mail til deg i forbindelse med annet (Sørensen, Nøtterøy, Vestfold). Begynner mailadressen din på bjo (digitalpensjonatet) el. john (hjemmesiden din)? Jeg ser på hjemmesiden din at du bor på Slemmestad og det stemmer med adressen du bruker her i forumet.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Hei KristinDu kan bruke:johnstrom50atyahoono bytt ut at med @ og punktum foran no.bjo adressen er fortsatt gyldig, men der ikke alltid posten blir videresendt.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.