Gå til innhold
Arkivverket

[#31979] Einar Desideriuss. far til Maren Cathrine f. Sunde, Kinn, 1835 -opphav?


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Marens dåp: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp>Lenke Einar var antagelig gift med Else Jacobsd. f. 1795 på Sunde. Hun var enke der i 1865. Lenke Finner ikke sikre kilder å støtte meg til her, men har gjettet meg frem til mulige aner ved hjelp av Soga om Flora. I 1801 er Einar Desideriuss. 17 år gml. tjener på Miaasæt, Askvold. Lenke Jeg mener Anna Jensdtr, 55 år gammel enke i husholdningen hos mannens bror Zacarias Absalons. på Indre Rexten, må være en sterk kandidat til å være hans mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan vel verken avkrefte eller bekrefte noe, men finner dette:Lenken din med Marens dåp var ”blank” – prøver igjen her:[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100081867684&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke. Dette er kanskje Maren i 1865? LenkeForuten Maren finner jeg to barn til:Helle Cathrine, 1829 Lenke. Her er det en Katrine Einarsdatter, losjerende, men fødselsåret er 1825 LenkeJudithe Matzia, 1832 Lenke. Dette er antakelig Judite i 1865 LenkeFS/IGI må selvsagt sjekkes. I FS finner jeg Disiderius Absalonsen gift 1771 i Kinn med Anna Jensdatter. Jf. da denne Lenke – til opplysning: for det samme giftermålet på nettsidene til fylkesarkivet for S og Fj. står det at korrektur ikke er lest. Det står imidlertid Indre Rekstad som gårdsnavn på begge, og som du påpeker, på Indre Rekstad i 1801 bor Zacharias Absalonsen og hans svigerinne Anna Jensdatter, enke, og hennes sønn Jørgen Desideriusen, ugift, 30 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.