Gå til innhold
Arkivverket

[#31980] Anne Marie Olsdatter Leine, 1841-1882, Herøy/Sunnmøre


Gjest Lene Hovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Hovland

Jeg leter og leter etter Anne Marie Olsdatter Leine fra Herøy sine aner. Dette vet jeg:Født 2.9.1841 Død 7.1.1882Var gift med Peter/Petter Hansen Muren, 1859-1906. Nå har jeg tidligere fått hjelp her inneLenketil å finne disse personene i Herøyboka, men jeg synes det er så rart at jeg ikke finner Anne noe sted i folketellinger osv. Det er nå lenge siden jeg lånte Herøyboka på biblioteket, men jeg kan ikke huske at det sto mer om hennes bakgrunn. Kan noen se etter for meg (side 511 i Herøyboka, Gardar og folk II)? Eller hjelpe meg å finne hennes aner på annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her er giftermålet til Anne Maries foreldre, slik at det kanskje er lettere å spore opp deres aner i kirkeboken: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol. Høydalsvik Ulvestad

Foreldra til Anne Marie er iflg. Herøyboka, bind I, side 648. Ola Sørenson Sande 1801 - 19.06 1848 g. 1826 med enkja Johanne Pedersd. Leinebø 1800 - 06.01.1854.Desse to fekk 10 barn; Anne-Marie var nr. 9. Nr. 10 heitte Anne Berte Helene f. 1843, ho er tipp-tipp oldemor til svigersonen min. Desse folka held eg på å lagar aneliste for. Om du treng fleire oppl. om slekta - ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Hovland

...og til Solbjørg: jeg vil gjerne ha mer opplysninger om slekta. Anne Marie var min manns tippoldemor, så det ville vært morsomt å få etterslekten av deg også. Dette betyr jo (hvis jeg regner riktig...) at din svigersønn er seksmenning av mine barn. Du kan kontakte meg på lene@adsl.no--- Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.