Gå til innhold
Arkivverket

[#31987] Hjelp til U. S. Census


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Jeg kunne trenge litt hjelp til å slå opp i census. Dette gjelder Ole Olsen (Ole Gran), f. 1845, d. 1929, g. 1875 i Kristiania m. Lise Nilsdtr. Jølstad (Elizabeth Gran), f. 1841, d. 1920, emigrerte til U. S. A. i 1881, fikk Inga Jakobine, f. 1876 i Kristiania, reiste ikke over, og Oscar Johan, f. 1878 i Kristiania, d. 1910 i U. S. A. I U. S. A. fikk de Betsey Marie, f. 1882. De bodde i Stillwater, Washington Co., Minnesota fra 1882 og utover, men muligens døde Ole i Minneapolis, Hennepin Co., Minnesota. De ble hvert fall gravlagt i Stillwater.På forhånd mange takk for hjelp! Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ole Grant er i 1910 63 år - innvandra 1880 - Frua, Elisabeth er 67 år - innvandra 1881. Det sies at hun har født 2 barn. 1 av dem er i live i 1910. De bor aleine i Stillwater i 1910. Han er Machinenist - er naturalisert - de har vært gifte i 35 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Tusen takk, Jon! Jeg vil gjerne også vite alt som står om dem i 1900-tellinga. Har du sett dette fra originalbildet, eller? Jeg kunne godt tenkt meg å sett originalen for alle detaljer. Fint du kunne slå opp. Min e-post: espenbrat@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.