Gå til innhold
Arkivverket

[#31989] Obit. for Magnus R. Jensen i The Orlando Sentinel, Florida - April 3, 1990

Gjest Oddrun Thomassen Flovik
 Del

Recommended Posts

Har noen tilgang til å lese Obit. for Magnus R. Jensen i The Orlando Sentinel, Florida - April 3, 1990Er 99 % sikker på at dette er min mors onkel. Han ble født 24.august 1900 i Lenvik, Troms.Vet dessverre ikke når han emigrerte men historien forteller at han lenge bodde i New York og at han visstnok var gift men ingen har noen sinne hørt om han fikk barn.Her er U.S. Social Security Death IndexLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dette Alf Tore. Willy Skogly er en slektning av meg ja, men jeg visste ikke at også han leter etter Magnus Jensen.Håper noen kan hjelpe oss med å finne ut mer om Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har mottatt følgende mail fra en hyggelig dame i USA :Hi Oddrun,Mr. Jensen had a very short obituary in the Sentinel's online archive:MAGNUS R. JENSEN, 89, 7221 Plantain Drive, Orlando, died Sunday. Born in Oslo, Norway, he moved to Orlando from Plymouth, Pa. He was a crane operator. Survivor: wife, Mary Ann. Mitchells Funeral Home, Orlando. [source: Orlando (Florida) Sentinel, April 3, 1990, page B4]If it will help, the next time I go to the main library (in 2 or 3 weeks), I will see if a funeral notice was also printed. It often includes the cemetery and other details.If you need more information on Mr. Jensen, you may want to order his Florida death certificate. It will list the cemetery along with a lot of other information useful for genealogy (mother's maiden name, spouse, name/address of informant).The certificate costs only $5USD by mail with a check, $10USD if you want to use a credit card. You don't need to be a descendant, or a relative at all. This site will give all the info you need: LenkeYou'll need his Social Security number for death certificate form, which is 054-09-5017 according to the Social Security Death Index.Please let me know if I can help further.Sincerely, -- Trudy Short obit-lookup@shortstuff.com------------------------Her står det at Magnus er født i Oslo men dette tror jeg beror på at han'bodde en tid i Oslo før han reiste til USA. Er ganske sikker på at dette er den rette Magnus R. Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Når jeg søker på Magnus Jensen på Ancestry.com får jeg følgende opplysninger LenkeHar noen anledning til å sjekke f.eks 1930 United States Federal Census og Periodicals & Newspapers :Troy Record (Troy, New York)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

I 1930 finner vi Magnus R. Jensen bosatt som 'lodger' i 195 Amity Sreet, Brooklyn , Kings, New York.Han er 29 år gammel og ugift. Født i Norge. Immigrerte i 1928. Søker om am. statsborgerskap. (Pa). Yrke: 'Mechanic - Automobile'.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.