Gå til innhold
Arkivverket

[#31992] Moss forhørsretts dom av 16/11-1899


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Min oldefar Jøns Jønsson Ekstrøm født 21/3-1858 ble i Moss forhørsrett dømt til 6 dagers fengsel på vann og brød for simpelt tyveri, dom 16/11-1899. Er det noen som kan finne dette dokument på Statsarkivet og eventuelt se hva mer som står i dette? Jeg har funnet dette nedskrevet i en dom han fikk på Hamar i 1907 og kunne tenke meg å finne ut hva som står i dommen han fikk i Moss i 1899. På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Du vil vanligvis få god hjelp om du henvender deg direkte til Statsarkivet - i dette tilfellet Statsarkivet i Oslo (e-postadresse: statsarkivet.oslo@riksarkivaren.dep.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Oddbjørn Jeg har tidligere tatt kontakt med Statsarkivet i Oslo vedr. en annen sak og fikk da til svar at de ikke tok på seg oppdrag vedr. slektsgransking. Ble der bedt om å henvende meg til noen som tok på seg slike oppdrag, men disse tok betalt hvis de skulle gjøre det. Derfor tenkte jeg at kanskje en vennlig sjel som alikevel var på Statsarkivet i eget ærende kunne bistå meg med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

OK - da er nok servicen ved de forskjellige statsarkivene ulik. Jeg ville ha trodd at de kunne yte hjelp dersom spørsmålsstilleren hadde konkrete referanser (f.eks. nøyaktig domsdato).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjen. Jeg skal gjøre et forsøk på å maile til Statsarkivet i Oslo ang. dette. Jeg har jo rett domsdato så det skulle ikke være vanskelig for dem å finne dette dokumentet vedrørende rettssaken i 1899. Takk for tipset.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.