Gå til innhold
Arkivverket

[#31994] Johan Jonasen, Mo i Sandar, på ukjent sted under folketellingen 1900 (rømt?)

Gjest Kristina Samsing
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristina Samsing

I FT1900 på gården Mo i Sandar Lenke er Johan Jonasen født 1867 i Fredrikshald nevnt. Han er oppført som hf og da sansynligvis gift med Amalie Jonasen. Barn med 2 etternavn og litt usikre fødesteder. Johan på ukjent sted (rømt?) under folketellingen. Alle opplysninger om denne familien mottas med takk. Særlig interessert i å få bekreftet en evt vielse mellom Johan og Amalie hvor jeg da håper at navn til Johans far er nevnt.Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Kristina! Jeg ser at jeg har en Johan Jonassen født 10.08.1866 angivelig i Sverige. Han var gift med Karoline Amalie Andersen født 1866. De bodde i Larvik og fikk sønnen Harald Georg Jonassen født der den 15.08.1889. Jeg vet ikke om det er disse du er på utkikk etter, men i så fall har jeg noe mer informasjon om Johan's foreldre og familie.Mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei.Kanskje Johan Jonassen 1865 i Fredrikshald. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60101&gardpostnr=245&personpostnr=3915&merk=3915#ovre>LenkeHvis vi skal tro på Folketellingen 1900 og at Henriette Jonassen er født Sand Ryfylke / Flekkeffjord, skulle de være gift i Jelsa – Sand eller Flekkefjord. LenkeBygdeboken for Jelsa er på Nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei Takk for respons. Min oldemor hadde en halvbror som het Jonas og som var født i Fredrikshald i 1866. Årstallet har jeg bare fra FS så det kan være noe usikkert , men han er ikke født i 1865 eller før fordi familien da finnes i FT for Fredrikshald uten han. Hans far het Hans Jonassen og var fra Sverige. Jeg leter meg gjennom aktuelle Johan født omkring 1866 i Fredrikshald og fant denne personen i Sandar.Jeg antar at 'min' Jonas hadde etternavnet Jonassen fordi dette ble brukt av begge hans søstre og hans mor i FT 1900Jeg mottar gjerne tips på hvordan jeg kan bekrefte/avkrefte om dette er riktig Johan.Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Takk til Kjell for at du sjekket etter vielsen i Sandar. Skjønner at jeg bør på leting i Jelsa - Sand - Flekkefjord. Kan moren ha vært gift en gang før siden de 3 eldste barna har et annet etternavn?Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.