Gå til innhold
Arkivverket

[#32015] Thor Hansen, fra Bamble til Vestvold i Eidanger


Gjest Runar juvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Runar juvang

Thor Hansen født ca 1806, trolig Bamble kjøpte i 1844 gården Vestvold, under herøya, i Eidanger av jacob larsen.Thor giftet seg med Lava Kristine Andersdatter (f1814)13 mai 1838 i Porsgrunn. Dette bryllupet er dokumentert og det er her jeg finner farens navn; Hans Larsen, Bamble.Thor og Lava Kristine får iallefall 5 barn; Hans 1838, Else Marie 1841, Marianne 1846, Anders 1849 og lauritz 1854.kan noen hjelpe meg med hvor Thor Hansen kommer fra?Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen
Gjest Tore Granly

Det er vel Han som blir født på Østre Tveten 20.8.1806 av Hans Larsen og Else Marie Abrahamsdatter. Bamble mini 2 kort 3/7 side 191.I Eidanger boka (bind 3) stå det at begge er fra Bamble, både Thor og Lava. Hvis du leser vielsen nøye, så vil det nok sto at det skjedde på Herre. Herre hørte til Porsgrunn fra 1786-1848 (tror jeg det var).Men jeg fant ikke fødselen til Lava, så det er nok registrert i Porsgrunn.2re

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

denne avskriften på Gamlegjerpen.no viser at hun også var fra Bamble(Herre)13/5-1838 Uk. Dagarb., Thor Hansen, f. Bamble, o. Kirkebakken(?), 32. F: Hans Larsen. P. Lava Kirstine Andersd., f. Herre, 23. F: Anders Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Bamble bygdebok bind 1 gir deg opplysninger om anene.og det er vel foreldratil Lava Kristine som gifter seg her? Cop. 12/6-1809. Herre. Uk. Anders Larsen og enken Gunnild Maria Olsd. Forl: Erich Helstvedt, Anders Landin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Jammen dette var jo flott. Takk for respons alle sammen. Så da ser det ut som jeg må inn i Bamble bygdebok. Noen som kjenner Lavas morfar også kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.