Gjest Kristina Samsing Skrevet August 13, 2005 Del Skrevet August 13, 2005 Jeg har gjennfunnet en slektning i FT1900 Lenke. Yrke enepige hva kunne det være?Kristina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Åse K. Kristiansen Skrevet August 13, 2005 Del Skrevet August 13, 2005 Det er en tjenestepike, den eneste i en husstand. Om du søker i FT på Yrke inneheld enepi finner du mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristina Samsing Skrevet August 14, 2005 Del Skrevet August 14, 2005 Takk skal du ha Åse. Det var det jeg trodde, men det er godt å få det bekreftet av andre.Kristina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet August 14, 2005 Del Skrevet August 14, 2005 Betegnelsen er fremdeles i aktiv bruk på dansk, og i noen sammenhenger ser den også ut til å dekke et noe snevrere felt enn betegnelsen tjenestepike - nemlig en som først og fremst som har ansvaret for matlaging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Falch-Jacobsen Skrevet August 14, 2005 Del Skrevet August 14, 2005 Min farmor (f 1899) var enepige i forskjellige hus, og hun fortalte at det var litt av et slit å ha ansvaret for alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts