Gå til innhold
Arkivverket

[#32022] Forfedre til Guro Olsd, f ca 1841 fra Ål i Hallingdal

Gjest Morten Ringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Ringdal

Guro Olsd kom som budeie til gården Olum i Jevnaker i Oppland, og den 15.04.1862 giftet hun seg med Nils Olsen. Her er familien i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60532.wc2&gardpostnr=255&personpostnr=1565&merk=1565#ovre>Lenke De fikk 12 barn (det siste født i 1887). Guro er min tipp-oldemor.I følge lysningen ved deres vielse, het Guro's far Ole Torgersen. Finner to kandidater for Ole i FT1865 for Ål, men disse er vel lite sansynlig: 1: Lenke 2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

For å lage forvirringen litt større har jeg funnet en kandidat på FS Individual Record:(Jeg har problemer med lenker på FS, derfor har jeg kopiert inn teksten)Ole TORGERSENSex: MEvent(s): Birth: 04 Apr 1811 Place:Christening: Apr 1811 Place: Aal, Buskerud, NorwayParents: Father: Torger OLSENMother: Guro SVENDSDRSource Information: Batch Number: C423628 Source Dates: 1771 - 1814 Film or Fiche Number: 123842 Collection Details: Aal; Den Norske KirkeDette er en mulig kandidat, da hun kan være oppkalt etter sin bestemor.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Morten Ringdal

Takk til begge to: Alf Thore: Du hadde funnet riktig person. Espen: Stor takk til deg for informasjon om 3 generasjoner bakover. Denne saken er dermed avsluttet. Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.