Gå til innhold
Arkivverket

[#32033] Petternelle Johannesd. f. ca. 1820, Tjøtta

Gjest Bjørg Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Lunde

Håper noen med kjennskap/kilder for Tjøtta kan hjelpe meg litt.Petternelle Johannesd. finner jeg i 1865-tellingen gift med Anders Andersen på gården Juvik i Tjøtta Lenke . Petternelle oppgis da å være 45 år og født på Tjøtta. Er det noen som kjenner til forfedrene til Petternelle?Anders Andersen skal være født ca. 1817. Jeg har funnet en Anders døpt 15.11.1818, sønn av Anders Jonsen og Doreth Andersd. på Sørnes. Er dette den rette Anders? Når ble de gift?mvh, Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Lars Ove, den siste linken er nok ikke giftermålet men ekteparet med barna, 9 stk.. Trykker du på Family, så kommer de opp.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Johnsen

Hei Bjørg,Det finnes et skifte etter Peternille på Sørnes i Tjøtta 1901. Bl. a. døde Peternille 11.01.1901 og Anders Andersen 11.12.1893. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med forfedrene hennes nå p.g.a. tidsmangel.Hilsen Gisle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Takk til dere alle tre.Jeg burde ha klart å finne informasjonen på FS selv, forstår ikke hvordan jeg har oversett det.Jeg finner ingen passende Johan(nes) Berntsen i området i 1801-tellingen, heller ingen Bernt. I Salten finner jeg en kandidat: Johannes Bentss. 27 år på Setså Ytre. Kan dette være faren?I SF står det at Petternelle er født på Halsan i Vefsn. I 1865 finnes en Peder A. Johannesen Halsan på Tjøtta. Kan dette være Petternelles bror? Og kan det i så fall være at hun er fra Halsan på Tjøtta i stedet? IGI kan man som kjent ikke stole helt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.