Gå til innhold
Arkivverket

[#32035] Peder Johansen Rabben født 28.juni 1884

Gjest Jan Petter Eid
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Petter Eid

Hei! Min farmors far (Peder Johansen Rabben) er en hard nøtt. Jeg har endelig funnet ut at han ble født 28.juni 1884 (ikke hvor)og døde i mars 1929 i Trondheim. Han jobbet som snekker i Trondheim. Fant han i adressebog for Trondhjem. Han skal visstnok være født i Kristiansund og tatt navnet Rabben fordi hans hus lå på en rabb. Skrivemåten på etternavnet Johansen vet jeg heller ikke om er riktig. Han har sansynligvis vært i militæret da jeg har et bilde av ham i uniform. Uniformen har ingen spesielle merker, så han var mest sansynlig menig soldat. Han var gift med min oldemor Emma Karlsdatter (eller Karlsen) født 5 mars 1889 i Vestvågøy, Lofoten. Død 18.januar 1954 i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Jan PetterJa dette er nok kanskje en nøtt, men navnet 'Rabben' er ikke uvanlig på Nord-møre eller i Trøndelag på den tid. Det er 119 personer og 166 gårder/plasser som har det navnet i FT 1900 i hele Norge.Jeg finner en Peter Petersen Rabben, men du er sikker på Johansen-navnet?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Eid

Jeg er ikke 100% sikker på Johansen, men i følge min onkel het han Johansen og i Adressebog fra Throndhjem 1917 er han oppført som P.J. Rabben. Det er den informasjonen jeg har. Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.