Gå til innhold
Arkivverket

[#32043] Halvor Levorsen, d. 1779, og hustru Ragnhild Bjørgulfsdatter


Gjest Øyvind Kallstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Kallstad

Hei,søker etter informasjon om Halvor Levorsen og hustru Ragnhild Bjørgulfsdatter. De ble gift 24. juni 1755 (Hjartdal).Han døde i 1779, og de fikk sønnen Saamund Halvorsen i 1765 (gift med Anne Jensdatter), trolig født i Langeland i Helgja.Er det noen som vet noe mer om disse personene? De er mine 5. tippoldeforeldre, og jeg hadde blitt veldig glad for all informasjon jeg kan få.Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Nils Buverud

Halvor Levorsen og Ragnild Biørgufsdatter på Øyen døpte sønnen Soumund 27. mars 1756. Likeså fikk de sønnen Ole mens de bodde på Moen, døpt 19. mars 1758. Flere barn har jeg ikke funnet.Levor Olsen Haatvedt døper sønnen Halvor 18. mai 1727, - og Levor Olsen Juv døper en sønn Halvor 10. august 1735. En av disse kan vel ha vært far til Saamund og Ole? - hvis det da ikke er samme person....Ellers: Torbiøn blir døpt 5.3.1730; far Levor Olsen Juv, mor slou Andersdr. Aackre. Helge (datter) blir døpt 26.12.1732; far Levor Olsen Omenæs. Asloug blir døpt 23.8.1750; far Levor Olsen Juf.Jeg finner en Ragnild (det står Ragning?) Biørgufsdatter døpt i Hjartdal: 4. november 1717; far Biørguf Herbiønsen. Han var også far til: Gunvor; døpt 21.12.1704 og Tosten; døpt Mars 1706.Nils........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Øyvind Kallstad

Oj,har ikke sett disse svarene før nå! Tusen takk for informasjonen! Da er jeg et stykke på vei :)Hvor fant du dette forresten?Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Jeg fant dette på en CD med kirkebokavskrifter som mormonerne har gitt ut. Den har vært til stor hjelp i mitt arbeide, selv om den inneholder bare enkelte tidsperioder fra forskjellige kirkebøker.Nils...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.