Gå til innhold
Arkivverket

[#32053] Lars Sa(l)mundsen fra Ytre Standal/Sunnmøre, gift i Borgund 1816

Gjest Lene Hovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Hovland

Finner i 'Vigde i Borgund 1816-1920' denne vielsen mellom Lars Salmundsen fra Ytre Standal og Karn Pedersdatter fra Lerstad: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi15311816&gardpostnr=6&personpostnr=11&merk=11#ovre>LenkeLeter nå etter Lars sine aner, og finner i FT 1801 for Volda en Samund Samundsen f. ca 1763, som bor sammen med sin kone Anne Larsdatter og barna Lars (f. ca 1787), Samund, Ole, Mari og Barbara på Digernes. Kan dette være riktig Lars Samundsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det er nok ikke din Lars du har funnet. I Ørstingar I - side 628/29/30 - under Digernes (bruk 4) - finner jeg følgende:Samund Samundson fra Indre Åm (1762-1828) gift 1786 med Anne Larsdatter Øy (1755-1830) hadde 6 born bl.a.:Lars 1786 - 1853 som ble plassman under Digernes:Plass Buslette:Lars Samundson (1786-1853) gift 1816 med Oline Rasmusdatter Ytre Hovden (1790-1865) - minst 8 born.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er nok dåpen til Lars:IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0LARS SAMUNDSEN MaleEvent(s): Birth: Christening: 11 MAR 1787 Hjorundfjord, More Og Romsdal, Norway Parents: Father: SAMUND JENSEN Mother: CHRISTIE LARSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Hovland

Takk for hjelpen... men jeg lurer på hvor i alle dager Lars er i FT1801. Han er jo bare 14 år, og man skulle tro han bodde hjemme enda. Eventuelt at han tjenestegjorde på en gård i nærheten, men jeg kan ikke finne ham - kan du?mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Hovland

Ok. Takk :) Da regner jeg med at det står mye der som jeg kan ha nytte av? Må eventuelt bestille den på biblioteket, så hvis det er bare noen linjer, så kan du kanskje referere?mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.