Gå til innhold
Arkivverket

[#32061] Mortinius Hansen, f. 23. juli 1815 i Orkdal

Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Skrevet: 15 Aug 2005 16:58:00 Tittel: Mortinius Hansen, f. 23. juli 1815 i Orkdal--------------------------------------------------------------------------------Hei!Jeg er på let etter informasjon om Mortinius Hansen f. 23. juli 1815. Hans forreldre skal visstnok være Hans Hansen og Siri Petersdatter. Vet noen noe om disse ville jeg satt umåtelig stor pris på all informasjon.Mortinius Hansen ble gift i Beitstad, Nord-Trøndelag med Henrikka Larsdatter f. 1814.Mortinius og Henrikka er mine tipptippoldeforeldre.Har fått følgende svar (kirkebok for Orkdal): F. 01.04.1813: Hans Peter. Foreldre Hans Hansøn fra(?) Hedemarken og Siri Pedersd. F. 23.07.1815: Mortinus Hanss, f. i Qvammen. Foreldre Hans Hanssøn Kalmager(?) og Siri Petersd. F. 25.10.1817: Jeremias Hanss. Foreldre Hans Hanssøn Kalmager(?) og Siri Pedersd. Aunemoe. Kvammen og Aunemo er gårder i nærheten av Fannrem. Jeg har lett etter vielsen til Hans og Siri, men ikke funnet noe. Det kan skyldes at noe av materialet er uleselig.Men hvor i hedemarken er Hans Hansøn fra?all informasjon av interesse _________________ Kjell-Erik Andal Langhus, Ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.