Gå til innhold
Arkivverket

[#32070] Iver Frederiksen - Hitterens prestegjeld

Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som kan være behjelpelig med opplysninger om Iver Frederiksen, født ca.1825 på Fillans S-Hitterens pr.gjeld. Han var gift med Anne Christoffersdatter, født ca.1827 Hitteren. Iver var stedsønn av Hans Iversen og Martha S. Gudmundsdatter. Hvem var Iver og Annes foreldre ? Iver og Anne fikk bla. en sønn som het Sivert Iversen, født ca.1854, han ble gift med Ulrikke Sivertsdatter, født ca.1850. Finnes det noen opplysninger på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, her er de i FT-1865: LenkeMoren er kanskje hun ser er nevnt i linja over, Martha S. Gudmundsdatter, født ca 1795?Hun er i hvertfall gift med Iver's stefar, Hans Iversen, født ca 1800.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei KjellDette har jeg vært borti en gang, og jeg skal forsøke å finne papirene.Det jeg husker nå er at Ivers mor het Susanne, og hun mener jeg er søsteren til Martha. Men jeg skal som sagt prøve å finne tilbake til dette en av de nærmeste dageneMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiIvers foreldre er Fridrik Iversen og Susana Gudmundsdatter. Iver er uekte barn.Susana er født 27/10-1826 på Hitra, og er datter av Gudmund Olsen og Rønnow Olsdatter. Også uekte.Susana er halvsøster til Martha Gudmundsdatter som er datter av Gudmund Olsen og Marit Simonsdatter.Susanna bor i 1801 sammen med sin mor Rønnoug i Åmodt på Hedmark,og har kanskje etter en tur til sin far på Hitra, truffet Ivers far (dette er bare gjetning), noe som igjen medførte Ivers fødsel.Iver bor i 1865 sammen med mors halvsøster Martha og hennes mann Hans Iversen.Er det ytterligere ting du lurer på, ta kontakt med meg på lowangen@online.noMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.