Gå til innhold
Arkivverket

[#32076] Oline Olsdatter, ca 1818 , Øier, Gudbrandsdalen


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Ønsker hjelp til å finne opplysninger om Oline Olsdatter og hennes aner. Hun er mulig født 09 apr 1818, (funnet i FS,).Oline gifter seg i Aker den 24 jan 1847 med Lars Hansen fra Nannestad.På forhånd takk for hjelpenMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Mikkelsen

Kirkebok for Øyer - Tretten Nr. 3: 1784 - 1824: 1818 Døpte: 19/4 i Tretten. Ole og Anne Krobøls b. Oline f. 9/4. F: Sidzel Soelberg, Anne ved Strangstad, Rachel Erichsd. Rindahl. Intr. 19/4.Kirkebok for Øyer - Tretten Nr. 4: 1824 - 1841: Utflyttede Kierke-Aaret 1839: 18 2/4 Oline Olsd. Kraabøl, 21 aar. Flyttet til Ager for 1 1/2 Aar siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Kåre!Takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg. Nå som jeg har fått nytt spor, er det bare å gå på med ny 'giv'Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ellen Sandvik

HeiOline Olsdatter er min 2xtipp oldemor. Hun fikk en sønn utenfor ekteskap med Hans Kristensen i 1843. Kristian Hansen f. 02.05.1843 i Øyer (døpt 14.05). Kristian er min tipp-oldefar.Faddere ved Kristians dåp: Lars J. Strangstad, Erik O. Krogbøl, Peder Krogbøl, Rakel Olsdatter Krogbøl og Mari Olsdatter Krogbøl.Hans Kristensen er oppgitt å bo på Linderud i Aker ved sønnens dåp. Jeg har lenge prøvd å finne ut om de giftet seg og om de fikk flere barn.Kristian Hansen tok navnet Kraabøl etter at han flyttet til Kristiania. Han arbeidet på Foss seilduksfabrikk, og bodde i Bodøgt. 4 med kone og 7 barn. Han giftet seg i 1865 med Andrine Gulbrandsdatter f. 1847.Jeg er veldig interessert i flere opplysninger om Oline. Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.