Gå til innhold
Arkivverket

[#32091] Søk på Familysearch-hva skjer?


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiI forbindelse med søk etter forfedre bruker jeg som mange andre Fs. Men, i noen tilfeller skjer det noe som jeg ikke kan forstå. Jeg har søkt etter min tipptippoldefar Gudmund Johnsen f 1767 på Nygaard u Bergsjø, Hemnes? Høland. Det var en webdebatt her på forumet hvor hans navn dukket opp. (husker ikke nr) Vel, jeg gikk inn på Digitalarkivet i 1801 og fant Nygaard u Bergsjø, og der fant jeg Christian Johnsen f 1755, mulig Gudmunds bror. Jeg gikk inn på Fs og søkte, og der dukket det opp Joen Christophersen og Marthe Gudmundsdatter som foreldre. Jeg tok foreldresøket og da fikk jeg osgå opp Gudmund som deres barn. Dessverre lagret jeg ikke denne siden, for når jeg nå prøver å finne tilbake til giftermålet til Joen og Marthe gift 23 juni 1754, da er de søkk borte?? Samme hvor mye jeg nå søker i ettertid finner jeg ikke giftermålet. Og av barn, er det bare Christian jeg finner. Gudmunds navn ble skrevt som Guldmund.Noen som har opplevd det samme? Forresten, er det noen som kjenner til dette giftemålet?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Problemet er at det ikke er oppført noe fornavn på kona. Hvis du søker bare på Joen Christophersen og velger ”Marriage” så finner du han:LenkePå foreldresøk finner du fem barn til paret:Svend JOENSEN Birth/Christening: 27 Dec 1756 Holand, Akershus, NorwayPeder JOENSEN Birth/Christening: 18 Mar 1759 Holand, Akershus, NorwayChristen JOHNSEN Birth/Christening: 11 May 1761 Holand, Akershus, NorwayElisabeth JOENSDATTER Birth/Christening: 02 Jul 1765 Holand, Akershus, NorwayGuldmund JOENSEN Birth/Christening: 06 Dec 1767 Holand, Akershus, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.