Gå til innhold
Arkivverket

[#32094] Samnanger/Fana/Etne: Niels Nielson Nedre Natland (1832-1909)


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Vet noen hvor Niels og Anna bodde fra 1904 til de døde, hhv i 1909 og 1913?Niels Nielson Nedre Natland, f. Kvitingen i 1832, og Anna Monsdotter f. Langeland i 1830/1832, ble viet i Samnanger i 1852 og kjøpte bruk 10, gard 1 og 4, på Nedre Natland i Fana i 1863. De skal ha bodd på bruk 1 til sønnen Knut Nielson overtok dette bruket i 1904.I 1882 kjøpte Niels bruk 6 og 7 på gården Mæland i Etne, men vi vet ikke om han og Anna noen gang har bodd der. Mine oldeforeldre; deres datter Kristine Nielsdatter og hennes mann Aksel Haldorsen Landaas (f. Mjøs, også nevnt Tøshaugen / Tøshaug / Tøshøy) flyttet til bruket på Mæland i Etne i 1882.LenkePå forhånd takk!Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for opplysningene. Jeg lurer likevel på hvorfor de ikke er oppført i den digitale kirkeboken over Døde i Fana sokn 1878-1964 LenkeMvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Når jeg nå søker på Oppholdssted Natland ser jeg imidlertid at der ikke er oppført noen med dette oppholdsstedet i 'Døde i Fana sokn 1878-1964'.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.