Gå til innhold
Arkivverket

[#32099] Marta Eriksdtr. Stedje, Sogndal (1695-1765) - fra Hafslo men hvor?


Gjest Terje Tandsether
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Tandsether

Torstein Gjestsen Stedje, Sogndal (1695-1768) var gift med Marta Eriksdtr. (1695-1765). Hun er kalt 'Fylkesbygden' ved en barnedåp i 1726 og var vel da fra Hafslo, men fra hvilken gard og hvem var foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Dette spørsmålet skulle gjerne ogso eg hatt svar på! Diverre finn eg ikkje noki høveleg Martha Eriksdotter i Hafslo, og kven av dei mange Erik'ane som i 1701 budde i Hafslo, som var far hennar, er ikkje godt å seia.Veit du forresten kva born dei fekk, Torsten og Martha? Eg veit om fire døtrer, Kari, Anna, Guri og ei ny Kari, men det kan godt ha vore fleire!?Og kva veit du om foreldri til Torstein?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Foreldrene til Torstein Gjestsen Stedje er Gjest Ellendsen Stedje f. ca. 1659 bgr. 2.12.1698 og Kari Pedersdtr. Skillestad f. ca. 1652 bgr. 7.11.1732. Det er ikke holdt skifte etter Torstein og Marta, så hvis de hadde flere barn enn de fire som er nevnt i kirkeboka så må de være født før 1726 (kirkebok mangler). Kari dp. 6.1.1726 bgr. 23.9.1731, Anna dp. 26.2.1729, Guri dp. 2.7.1731, Kari dp. 23.10.1735 bgr. 9.7.1741.Hvis Marta er fra Hafslo skulle en vente å finne hun og Torstein viet der, men de finnes ikke i kirkeboka som begynner 1717.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.