Gå til innhold
Arkivverket

[#32100] Herman Arnesen Sørli og Amund Olsen Snertingdal i Vinger i 1889

Gjest Bjørn Kjærnsli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Kjærnsli

Jeg søker opplysninger om disse to karene som befant seg i Kongsvinger i mai 1889. Hvem var de, hvor kom de fra etc. Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Kanskje noe å bygge videre på: FT 1900 for Vinger,Herman Arnesen, bor på Tronsrudtangen, født 1853 på Brandvold/Hedemark. FT 1865 for Gausdal, Ole Amundsen, bor på Snertingdalen i Svatsum, 31 år (f ca 1835 i Gausdal). Flere detaljer finner du i Digitalarkivet.Lykke til! Hilsen Bjørn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Kjærnsli

Takker for hjelp med Herman Arnesen. Jeg er rimelig sikker på at Amund Olsen Snertingdal var fra Vinger, ikke Svatsum i Gausdal. Så vidt jeg vet var det en plass i Vinger som het Snertingdal. Jeg får lete videre, men takk igjen for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Herman Arnesen var f. 11.11.1853, Sundbakken, Gjølstad i Brandval. Se Vinger II.s.447. Har du mere data på Amund Olsen Snertingdal ? (V.II.s. 451-454). Det var en Amund Olsen f. 2.8.1840 Sætersæter i Vinger. (V.II.s.471) Amund, kona og tre barn flyttet til Kristiania. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Kjærnsli

Har ikke mer info om Amund Olsen Snertingdal p.t. men jobber med saken. Tror han var involvert i en episode på plassen Trætbraaten i Vinger i mai-dagene 1889 sammen med Herman Arnesen. Hendelsen har jeg vel nevnt for deg tidligere. Vet du når Amund Olsen flyttet til Kristiania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.