Gå til innhold
Arkivverket

[#32105] Jacob Gullichen Øye ungkar og piken Kari Halvorsdtr. Kaland, Haugs.

Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Jacob Gullichsen Øye U.K.S. og Kari Haldorsdtr. Kaland P. ble vigd i Stamnes kirke i Haugs 1. november 1740. Er det noen som har informasjon om Jacob og hans etterkommere? Var han gift flere ganger? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om det var i denne kirken paret ble viet? LenkeJeg stusser litt over Stamnes kirke, for det finnes flere kirker med samme navn, I Leirfjord og på Alstahaug og denne på Vaksdal i Hordaland.Kaland er et vanlig navn ved Haugesundkanten, i Skåre, og jeg lurer på om paret kommer herfra?Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg 1. kona, Kari H. konfirmert. LenkeHar ikke funnet kirkebøker digitalisert fra Haus. over døpte i passe tidsrom for etterkommere av Jacob. Mulig du kan få hjelp av lokale slektforskere til å slå opp i kirkebøker for deg om dåpsinnføringer finnes så tidlig?Siden giftemål er ført så nøye, burde det vel også være mulig å finne barna i begge ekteskap?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg noen opplysninger om Jacobs foreldre på IGI Fam.Search. Hans første hustru Kari er nevnt her, med ca årstall for ekteskap. ( det har du jo selv fra kirkebøker)Lenke I en annen kilde står det nevnt 1.nov 1740 som dato for ekteskap.Barn av ekteparet her jeg ikke funnet til nå, men jeg kan prøve med foreldresøk.Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg følgende barn listet opp ved foreldresøk Jacob Gulliksen og Kari:Gunhild J. f. 1742,Kaland d. 1828 Gammesvik, g. 1775 med Olav Nilsen. Stamnes.LenkeGuri J. f. 1745 KalandGullik J. f. 1749. Kaland.Dåpsdato er ikke nevnt. ( Året bør sjekkes mot kirkebøker)Skal se om jeg finner noen barn i 2. ekteskap:Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg barn av Jacob og Maritha også.Legger lenke til en av dem: LenkeSå er nevnt Gudmun J. 1757 og Jacob J.1764 .Også her bør årstallsjekkes i kirkebøker.Om du søker i 1801 tellingen for Haus. finner du kan hende noen av disse barna gift?Lykke til med resten av søkingen.Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk igjen Gunn! Jeg føler nå at vi er på rett spor etter mine tip-tipp-tipp olde aner. Har i alle fall noe å arbeide etter. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Veka

Jakob G. Øyo, f. på Øyo i Stamnes sokn. (Vaksdal kom) Kari H. Kalland, f. på Kalland i Stamnes sokn. Dei var brukara på Kalland. Sjå Vaksdal Bygdebok b. III, s. 248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Jacob og Marta fikk en sønn Jacob som ble døpt 11.04.1764 i Stamnes Bruvik han ble gift 1784 med Guri Hansdatter Brørvik 1764-1803. Dette paret havnet på Fosse, bruk 3 i Meland (Hamre). Jacob døde der23.04.1838 og har en stor etterslekt etter seg.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Takk Johan Ludvig! Jeg har vert ute å reist noen uker derfor ikke svart før. Dette var til god hjelp og bekreftelse på at noe var rett. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.