Gå til innhold
Arkivverket

[#32107] Tre brødre fra Urnes i Hafslo, hvem var faren?

Gjest Terje Tandsether
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Tandsether

Hågen Rasmussen Urnes, Ole Rasmussen Årstue eller Øvrebø og Halvor Rasmussen Urnes bodde i Luster og Hafslo. Var de sønner av Rasmus Larsen Urnes f. 1661 eller Rasmus Jensen Urnes f. 1666, og hvem var mora? I følge skifte på Øvrebø i Gaupne, Luster 22.10.1742 hadde en Rasmus Jensen Urnes som da var død bare etter seg ei datter Marte gift med Ole Hansen Urnes. Halvor Rasmussen var gift med Guri Jonsdtr. Holsæter, skifte 23.10.1777. Når og hvor er Halvor og Guri begravd? Fant ikke Guri blant de døde i Hafslo kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Disse tre brødrene hadde hver sin datter som het Brite (Brita). Derfor kan det vel være en brukbar gjetning at moren deres hadde dette navnet, men altså bare en gjetning. Guri var fra Årdal. Kan det tenkes at hun var på besøk der da hun døde? Skiftet ble tatt opp på Urnes, så det var vel her hun hadde sin faste bopel til hun døde.Til slutt legger jeg til at Laberg i sin bygdebok for Årdal sier at Guri Jonsdatter Holseter var gift med «Hallvard Person Ornes». Skiftene viser at patronymet her må være feil. Kirkeboka for Årdal/Lærdal viser for øvrig at de ble viet 24. juni 1731.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Halvor Rasmusson var son av Rasmus Larsson og den førebels ukjende kona hans, som eg trur må ha vore av Bratt-ætti, for broren Ole Rasmusson i Årstu i Luster vart til dagleg kalla for Ole Bratt eller ''Bratten''. Det ligg nær å tru at Halvor var gift med ei dotter av Ole Bratt på Seim i Årdal. Det var skifte etter Ole Bratt i 1692, og enkja hans heitte Britha Haaversdotter, om me skal tru skiftebasen rett. Men so er det det at dei ikkje hadde noki dotter som heitte Britha, berre ei Gjertrud...!?Elles må eg leggja til at kyrkjeboki for Hafslo for 1700-talet er langt ifrå fullstendeg, og særleg gjeld dette dødsfalli! Guri døydde nok på Urnes kring 1777, for året etter gifte Halvor seg att med ei enkje i Luster. Han kom nok sidan attende til Urnes og døydde truleg der kring 1794.Eg spekulerer elles på kva for eitt av borni som du Terje ættar ifrå? For bygdebøkene i Luster manglar eg ein del opplysningar om denne ætti, og særleg gjeld det dotteri Britha Halvorsdotter som var gift to gonger i Årdal! Eg manglar ogso dødsfalli til dotteri Elisabeth Halvorsdotter og mann hennar, om du skulle kjenna til dei?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lyt nok retta litt på det som du Knut seier. Den Ole Nygaard som fekk ei dotter Gjertrud i Hafslo i 1728, er IKKJE Ole Rasmusson Aarstue, men ein heilt annan person. Ole Rasmusson gifte seg ikkje før i 1734 og budde då på Øvrebø i Hafslo til han kring 1743 flytte om fjorden og vart gardbrukar på Nygard (den gongen kalla Årstu!) i LUSTER.Elles er eg interessert i fleire detaljar om Lars Rasmusson i Årdal, so det må du gjerne senda til meg ''off-line''! Hjarteleg takk!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Takk for korreksjonen, Lars. 'Nygard' er jo et vanlig navn, så jeg burde ha vært mer på vakt. Så da var det vel bare én Gjertrud, men tre Brite. Kanskje mora til disse brødrene døde tidlig og før bestemora?Jeg sender 'full pakke' med opplysninger om Lars Rasmussen pr epost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Jeg er etterkommer av Elisabet Halvorsdtr. fra Urnes (1738-1813) og Christen Pedersen Sørumshagen (1738- ) i Luster. Lars: For 3 1/2 år siden sendte jeg deg et brev med opplysninger om Hafslo som jeg har funnet i kilder her på Østlandet. Der sto det bl.a. litt om Christen og Elisabet, samt svar på spørsmål 31837 (at de flyttet fra Gran til Nannestad). I dette brevet sendte jeg også med spørsmålene som jeg har lagt ut på Digitalarkivet (32092, 32099, 32106, 32107). Men noe svar kom det ikke. Det kan tyde på at du aldri fikk dette brevet. Det er jo ikke sikkert det er noe nytt her, men hvis du er interessert i brevet (som jeg fortsatt har) så oppgi en postadresse jeg kan sende det til, så slipper jeg å skrive alt opp igjen på PCn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Det ser ut som at Ola Seim vart gift med dotter til Håkon Øye frå Lærdal, ho Brita. I skiftet etter Håkon Øye 1695 vert det nemnt at dotteri Brita Seim fekk utlagd jord i farsgarden.Det er nemnd i BB IV for Lærdal.Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser i utgangspunktet at du har eit dødsår på Elisabeth Halvorsdotter, og det gjer meg ganske so overtydd om at eg ikkje kan ha motteke brevet som du seier du sendte meg for nokre år sidan. Kvar sendte du det? Uansett vil eg svært gjerne ha ein kopi, som du kan senda meg på:Lars E. Øyane, Poste restante, 3580 Geilo.Hjarteleg takk!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Inger Krabbestig

Hvem var Ole Rasmusson Aarstue gift med ? Jeg har notert meg at han hadde konen Rønnaug (Ronnov) Olsdatter g 21.11.1834Jeg er usikker på om gutt født 25/3 1738 med navn Johannes Olss. ektefødt, far Ole (Uten etternavn) fra gården Øvrebø er sønn av Ole Rasmussen Åarstue. Noen som vet mer om etterkommere av Ole Rassmusen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, Ole Rasmusson Aarstue var gift med Rønnaug Olsdotter, og dei fekk fire born, men berre sonen Johannes (1738-1773) har kjende etterkomarar, jmf. bygdebøkene for Luster.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.