Gå til innhold
Arkivverket

[#32116] Fra Bergens Tidende: amerikanere etterlyser slekt i Bergen, til Bergen i sept.

Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Formidler dette fra BT:'Tre amerikanere kommer til Bergen i september for å søke sine røtter. De er i slekten etter Rasmus Simonsen og Karen Eriksdatter, som bodde i Baneveien 43 frem til 1891, og lurer på om de i dag har familie i byen. De er selv etterkommere etter Rasmus Kornelius Rasmussen Simonsen, gift med Hanna, som reiste til Amerika 30.april 1902. Interesserte kan kontakte Tordis Trønnes på.......'Jeg vil ikke legge e-postadressen som står i avisen inn her, så jeg mailer til henne at jeg har lagt informasjonen inn her. Så kan hun sjekke selv, dersom noen følger opp dette temaet.Håper dette hjelper!Vennlig hilsen Gry Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Prøver å kopiere noe info. fra emigrasjonen:Bergen Stjerne L 45933 Bergen 1275 1902 April 30 Rasmus Kornelius Simonsen m gift Løsarbeider Sjømand 1862 40Bergen Bergen Stjerne L pp 45934 Bergen 1276 1902 April 30 Hanna Katrine Simonsen Hodal f Forriges Hustru 1863 39 TromsøBergen Stjerne L pp 45935 Bergen 1277 1902 April 30 Lilly Ragnhilde Simonsen f Forriges Børn 1879 23 BergenBergen StjerneL pp 45936 Bergen 1278 1902 April 30 Ragnvald Oscar Simonsen m Forriges Børn 1890 12 BergenBergen Stjerne L pp 45937 Bergen 1279 1902 April 30 Hedvig Katinka Simonsen f Forriges Børn 1892 10 Bergen Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Dette betyr avsluttningsvis at de eneste etterkommere her i Bergen, må være etter de som Rune nevner i sitt innlegg 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det var kanskje en vel rask slutning Oddvar.Vi vet jo ikke om Elisa som giftet seg i 1903 fikk barn. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Heisann! Her har dere jobba, gitt! Så bra, da. Har ikke hatt tid til å gå inn på linkene deres, men håper Tordis Trønnes ser dette.Takk så langt. Man kan alltid stole på brukerne i DA..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det eg meinte i mitt innlegg 16 er at det nå begynner å bli vanskelig for oss å finne eventuelle etterkommere her på nettet, da må det i såfall være noen som kjenner disse familiene og som leser disse innlegg.Teoretisk kan Severine ha fått barn etter at ho fyllte 30 år. Edvard kan også ha gifta seg opp igjen. Barna som du nevner Rune i ditt innlegg 10 er sikreste holdepunkt for å kunne oppspore eventuelle etterkommere, men da må de som kommer til Bergen på besøk, ta turen til Statsarkivet i Bergen og spørre om hjelp der. Nå har de ivertfall noen navn å spørre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her er en Ernest Amandeus Mikkelsen, med dette navnet så vil det overraske meg at dette ikkje er ektemannen til Elise. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=bedo1912&gardpostnr=28881&merk=28881#ovre>LenkeHer er en Karl Johan Simonsen, men aner ikkje om dette er broren til Elise LenkeHer er ei Olufine Simonsen, men me aner jo ikkje om ho vart gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.