Gjest Oddvar Søreide Skrevet August 20, 2005 Del Skrevet August 20, 2005 Det vart dessverre bomskudd på Ernest Amandus Mikkelsen Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest John Strøm Skrevet August 20, 2005 Del Skrevet August 20, 2005 Og her blir Karen døpt. Med foreldre Erik Michelsen og Brithe Jansdatter fra Ytre Sylte i Manger LenkeI tilfelle noen har familie i Manger som har noen fra Ytre Sylte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 20, 2005 Del Skrevet August 20, 2005 Takk til alle som har jobba og fortsatt jobber med opplysninger. Jeg hadde alle disse opplysningene fra før, funnet på Digitalarkivet. Det som var nytt for meg var Karen Eriksdatters fødested - Takk John ! Jeg fortsetter nå med å finne hennes søsken og eventuelle etterkommere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 20, 2005 Del Skrevet August 20, 2005 Disse tre amerikanerne bor i Nord-Wisconsin, litt sør for Superior. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 20, 2005 Del Skrevet August 20, 2005 Flere spørsmål og tanker. Nå 'tenker' jeg litt på papiret. Hvem kan det være Elisa Kartine Simonsen gifter seg med i 1903 ? Det står at han er født 1880. Jeg har søkt på folketellingene, men finner han ikke. Så til Lovise Helene Simonsen født 1853. Hun får en sønn Leonhard Johan 17. mars 1879. Han har jeg ingen opplysninger om. Hanna Kartine Hodal (født i Tromsø) gift 1885 med Rasmus Korneilus Simonsen har en søster som også ble gift i Bergen. Josefine Carlotte Hodal født i Tromsø da. 1868 gift med Sivert Olai Olsen fra Askøy ved Bergen. FT 1900 bor de i Welhavensgade 8 i Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Thorstensen Skrevet August 21, 2005 Del Skrevet August 21, 2005 Det er vel Ernst Amadeus som blir født her, utenom ekteskap.Verken moren eller farens navn er oppført.LenkeKanskje en henvendelse til Arkivet kan gi flere opplysninger mht hva som står i kirkeboka. Mvh. Rune Thorstensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 21, 2005 Del Skrevet August 21, 2005 Takk og takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 21, 2005 Del Skrevet August 21, 2005 Se også nr. 32165, der har jeg lagt ut et av spørsmålene i innlegg 30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gry Vibeke Ertvaag Skrevet August 28, 2005 Del Skrevet August 28, 2005 Hei, løfter denne opp igjen i fall det er noen fler som vet noe.Hilsen Gry Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Trønnes Skrevet August 28, 2005 Del Skrevet August 28, 2005 Takk Gry Vibeke, jeg venter fortsatt i spenning om noen har kjennskap til eventuelle etterkommere, Tordis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts