Gå til innhold
Arkivverket

[#32116] Fra Bergens Tidende: amerikanere etterlyser slekt i Bergen, til Bergen i sept.

Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

Og her blir Karen døpt. Med foreldre Erik Michelsen og Brithe Jansdatter fra Ytre Sylte i Manger LenkeI tilfelle noen har familie i Manger som har noen fra Ytre Sylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk til alle som har jobba og fortsatt jobber med opplysninger. Jeg hadde alle disse opplysningene fra før, funnet på Digitalarkivet. Det som var nytt for meg var Karen Eriksdatters fødested - Takk John ! Jeg fortsetter nå med å finne hennes søsken og eventuelle etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Flere spørsmål og tanker. Nå 'tenker' jeg litt på papiret. Hvem kan det være Elisa Kartine Simonsen gifter seg med i 1903 ? Det står at han er født 1880. Jeg har søkt på folketellingene, men finner han ikke. Så til Lovise Helene Simonsen født 1853. Hun får en sønn Leonhard Johan 17. mars 1879. Han har jeg ingen opplysninger om. Hanna Kartine Hodal (født i Tromsø) gift 1885 med Rasmus Korneilus Simonsen har en søster som også ble gift i Bergen. Josefine Carlotte Hodal født i Tromsø da. 1868 gift med Sivert Olai Olsen fra Askøy ved Bergen. FT 1900 bor de i Welhavensgade 8 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vel Ernst Amadeus som blir født her, utenom ekteskap.Verken moren eller farens navn er oppført.LenkeKanskje en henvendelse til Arkivet kan gi flere opplysninger mht hva som står i kirkeboka. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.