Gå til innhold
Arkivverket

[#32117] Ligger Webdebatt-sidene nede hver kveld?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på: Er det min maskin som lager krøll eller ligger f.t debattsidene nede hver kveld?Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Serveren til Digitalarkivet fikk seg en trøkk av virus. Vi har fått den renset, reformatert og reinstallert, men den er fortsatt ustabil. Vi restarter med jevne mellomrom, men er nok redd for at det også i de nærmeste dagene vil komme perioder der serveren går ned. Vi skal sjekke den med jevne mellomrom, men det ser ut til at det får problemer etter 5-6 timers drift. Da strømmer det plutselig på med feilmeldinger og loggene går fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk Yngve for svaret! Det var jo -midt i det tragiske - en 'trøst' at det ikke var min maskin som slo krøll! :-) Dere gjør en kjempejobb!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Er dette også grunnen til at den arbeider svært tregt eller er dette kun på min maskin. Det går forferdelig tregt når eg legger inn innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg vil gjerne få uttrykka honnør til Yngve og staben hans i Digitalarkivet for alt dei ofrar av tid og krefter for å få dette systemet til å fungera! Hadde resten av arkivverket og styresmaktane elles teke etter dei, so hadde me ikkje hatt mykje å syta over!!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det virker som om tregheten som eg nevner i mitt innlegg 4 har sammenheng med server. Idag gikk det veldig lett å legge inn innlegget.Forøvrig så vil eg henge meg på innlegget til Lars og samtidig gi ein stor honnør til Yngve og staben hans. Dere gjør virkelig ein meget god jobb.Det beste eller verste, alt etter som ein ser det, er faktisk at det arbeidet dere gjør i Digitalarkivet, faktisk sparer det offentlige for store utgifter, samtidig som dere på denne måten er til svært stor glede for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.