Gå til innhold
Arkivverket

[#32118] Født i Sogndal 1786, hvem var fadre ?

Gjest Solfrid Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Haugland

Gunhild Eriksdtr. født i Sogndal 5.1.1786, med fadrer fra Amla, dette fant jeg i k.b. for Sogndal. Men det er ikke oppgitt i kirkeboken hvem fadrene var? Skulle likt å vite det!Gunhild's familie var sansynligvis ikke fastboende i Sogndal, men kom fra Ringsaker, og ble omsider fastboende i Aurland komm.Merknad i kirkeboken b.a.: Kaupanger sokn, 'Næsset'. Var Næsset deres bosted på den tiden og hvor er det?? Har ikke selv klart å finne gården Næsset, men tenkt meg at det kanskje var Nedre Amble. Foreldrene var Erik Ingebrigtsen og Anne Marie Ulrichsdtr.På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står at barnet var fra Copanger Annex, og faren er Erich Ingebrigtsen Næsset. Som fadre står Lieutenant Hans Heiberg, Ole Antonsen Næsset, Jomfrue Catharina Falch, Inge Erichsdatter Houge, Kari Andersdatter Amle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Haugland

Tusen takk for svaret! Jeg har enda et spørsmål innenfor samme familie: Neste barn Kari Erichsdtr. døpt 17.8.1788 i Vangen sogn Aurland pr.gj., med Merknad: foreldra frå Telemark. Skulle likt å vite hvem som var fadre på dette barnet.Neste barn er Anna Eriksdtr. døpt 19.8.1790 i Underdal sogn, Aurland.Neste barn er Jon f.17.5.1792 i Dyrdal/Aurland pr.gj.Neste barn er Ulrik f. 4.2.1794 i Dyrdal/Aurland.Er det mulig, er jeg svært takknemlig for å få vite hvem som var fadre på disse barna også.På forhånd takk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.