Gå til innhold
Arkivverket

[#32135] Anne Baardsdatter f ca 1860, Hordaland?


Gjest Britt Iren Neergård
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Iren Neergård

Har hatt etterlysning på Slektsforum under Bergen etter evt giftermål til Ole Pedersen Fiva f 1824 i Grytten. Dette er sannsynlig blitt funnet av gode hjelpere, men jeg trenger hjelp til å få bekreftet at det er rett person. Er takknemlig for de opplysningene jeg har fått så langt, de kan du finne her. [url="http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=21800>LenkeHar så langt ikke fått noe mer respons og prøver derfor debattforum. Leter etter Anne Baardsdatter f. ca 1859/60 (23 år ved sin død i 1882) for å evt finne giftemålet på hennes hjemsted. Ved FT 1865 har jeg funnet Anna Baardsdatter 6 år f. i Os. Lenke og en f. på Stord. LenkeDet finner to som heter Baarsdatter som også er 6 år i 1865, henholdvis f. på Voss Lenke og en f. på Strandebarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg fann ikkje noka Anna på Stord-linken. Her er nok den rette: LenkeDenne Anna Baardsdotter kjem frå Valestrand sokn, som i dag er i Sveio, og ikkje med i bygdebok for Stord. Det har også vore ein del Baard'ar på sjølve Stord, så eg kan leita litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Heisan, her har det krøllet seg det meste. Håper det blir rett nå.Anna fra Voss her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal®ister=etternavn&pgj=261&teljing=ft1865&filnamn=f61235.wc2&amt=12&funnenr=388>LenkeTakk for hjelpa. Kan med andre ord stryke Anna fra Stord på listen og står tilbake med tre såvidt jeg kan se. Anna fra Os her LenkeAnna fra Strandebarm her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Som nevnt i innlegg 1 er Anne Baardsdatter 23 år ved sin død i 1882. FT er ikke helt eksakt når det gjelder årstall, så 1859 eller mest sannsynlig 1860 er det riktige f.år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anne Marthea Baarsdatter, datter av forpakter Baar Andersen Kalvetræ og Marthe Larsdatter, ble født i Os 28. desember 1858 og døpt der 13. mars 1859. Hun giftet seg i Fana 7. mai 1880 med Ole Pedersen, fikk datteren Berntine Marie på Fødselsstiftelsen 18. juli 1881, og døde på Solheim i Årstad sokn 10. januar 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Tampen brenner... Er det mulig å finn ut hvor Ole Pedersen var født og i hvilket år? Den jeg søker er f.1842 i Grytten/Romsdalen. Venter spendt på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Til de to siste innleggene, det er riktig. Jeg vet det meste om aner og fam.medlemmer ellers, men spørsmålet i Slektsforum (se lenken i innlegg 1) og her dreier seg om å få bekreftet et evt giftemål. Var det 'min' Ole Pedersen Fiva som giftet seg med Anne Baardsdatter i 1880? Står det ved vielsen(i innlegg 12) hva faren til Ole heter og var Ole f. 1842 i Grytten?Mvh Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vielsen fant sted i Birkeland sokn i Fana prestegjeld 7. mai 1880. Brudgommen var Ole Pedersen Fiva, jernbanearb., født i Gryttens Prg.gjeld 1842, konfirmert 1857 i Grytten, og sønn av gardbruker Peder Pedersen Fiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Kjempeflott. Tusen takk, da fikk jeg bekreftet det som startet som et tankespinn,(fordi mannen både ved FT 1900 og ved sin død stod oppført som enkemann. I tillegg viste jeg at han hadde oppholdt seg i Bergensområdet i over ti år.) Takk til alle som har vært villig til å hjelpe meg.Mvh Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.