Gå til innhold
Arkivverket

[#32146] Ole Steffensen bodde på Sagene (Saugene) Øvre Vøyen i 1837.

Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

Prøver å finne hvor min ane Ole Steffensenkommer fra og når han ble født. Sønnen AndersOlsen ble døpt i Aker kirke 21 aug. 1837. Ikirkeboken står det bare navn på foreldrene oghvor de bodde, men det sto ikke noe om hvorgamle de var eller hvor de kom fra. Jeg harfunnet en Ole Steffensen i f.t. 1801 på Sandakeri Aker som var født i 1792. Hvis det er denrette så var han 45 år da sønnen ble født. Kannoen hjelpe meg?Hilsen Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei, Du sier ikke hva moren het, men se på denne fra FS:Ole STEFFENSEN BIOLSEN Age At Marriage: 28 Sex: MEvent(s): Birth: 1792Marriage: Spouse: Eli CHRISTOFFERSDR Age At Marriage: 23 Marriage: 10 Jul 1820 Place: Oslo, Akershus, NorwaySource Information: Batch Number: M426255 Source Dates: 1819 - 1828 Film or Fiche Number: 125849 Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Først, det står nok 27. agst 1837 som dåpsdato i kirkeboken. selv om jeg ser at det kan leses som 21. Og til (2), moren er nettopp Eli Christophersdatter.Ekteskapet var i Aker kirke (ikke Oslo, Christiania eller Vestre Aker). Kirkeboken opplyser at også Eli Christophersdatter også bodde på Bjølsen eller som det står 'sammesteds' (men slik iformasjon faller jo bort i FS).Derimot har jeg ikke registrert noen Ole Steffensen ( i en eller annen variant ) døpt i Aker på passende tidspunkt. Men nå skal jeg tilføye at dette langtfra er noen sikker opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Tusen takk til dere begge to, Heidi og Geir.Den Ole Steffensen jeg fant i F.T.1801 er nokden som giftet seg i 1820, fødselsåret stemmer.Men hvis de er foreldrene til Anders f. 1837, såble han født lenge etter giftemålet ogforeldrene må ha vært godt oppe i årene da defikk ham. Hvordan skal jeg finne ut om det erde rette foreldrene? M.v.h. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Kanskje du kan finne flere opplysninger ved kirkebokoppslag på disse som jeg mener må være søsken av Anders:(Foreldresøk i FS/VRI)Vital Records Index - Norway 10. Berthe Karine OLESDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 12 Apr 1824 Oslo, Akershus, Norway-Anne Marie OLESDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 02 Sep 1827 Oslo, Akershus, Norway-Johannes OLESEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 04 Mar 1830 Oslo, Akershus, Norway- Ole OLESEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 12 Jul 1833 Oslo, Akershus, NorwayHvis du søker disse opp på FS vil du finne både fødsels- og dåpsdato. http://www.familysearch.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takk for hjelpen Heidi. Nå lærte jeg noe nytt. Jeg har aldri skjønt hvordan jeg kan finne søsken i F.S. Nå har jeg noe å jobbe ut i fra. M.v.h. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.