Gå til innhold
Arkivverket

[#32148] Hulda Eleonora fra Sverige, f 1867

Gjest Per Åsander
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Åsander

Søker informasjon om denne kvinnen, f 19 april 1867 i Åmål. Hun er forlovet med Jhan Emil Vestlund i 1890, men han rømmer til USA og forlater Hulda Eleonora. Hun skal ha reist til Norge i 1912 (men hvor ?) og i 1927 kommer hun tilbake med sønnen Knut Kristiansen-Johansson, f 16. juni 1912.All informasjon om disse personene er av interesse ! På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Vet ikke om du har dette, siden det er opplysniger om Hulda du søker. I dødsboken 1950-1999 står Knut Johansson f. 16 Juni 1912 i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei igjen Sender det jeg fant,skal se på emigranter også. I 1890 tellingen fant Jeg Hulda i Fæsseberg. Mor Maria Elisabeth Johansson f. Bergqvist 1844 i Åmål. Enke. Og Anna Sigfrida f. 1872 i Fæsseberg. Fant også en Johan Emil Vestlund, feltjeger f. 1866 i Laxarby, adresse gålsjø. Men har jo ingen fødtselsdato på han. I dødsboken 1950-1999 fant jeg Knut Johansson f.16.6.1912 i Norge. Død 3.6.1982. Adresse Vaniljg. Løvgærdets Sjukhem, 42445 Angered. Skild . Nå skal jeg se på emigranter. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Åsander

Takk for det, Hanne !Joda, Maria Elisabeth skal ha emigrert til USA med Johan Wilhelm Strandberg i 1876 og var hennes mann nr 2. Hennes første mann døde i 1870.Johan Emil Vestlund, f 1866 - trolovet med Hulda Eleonora - skal ha reist til USA og lot Hulda Eleonora bli igjen med datteren Ellen Emilia.Mitt store problem er å få fram informasjon om spesielt Maria Elisabeth Johansson, f Bergquist og hennes liv før hun reiste i 1876 til USA.I 1912 skal Hulda Eleonora altså ha vært i Norge (datteren skal ha vært i Sverige) og i 1927 kommer hun tilbake med sønnen Knut(faren Kristiansen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.