Gå til innhold
Arkivverket

[#32154] Lina Johansdatter Multhagen f.1885 i Stange


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Lina Johansdatter født 6. febr. 1885 på Aas i Stange. Far Johan Olsen Multhagen og mor Eli Torgersdatter Skilleberg fra Øyer/Tretten. Lina ble konfirmert 22. april 1900 i Ottestad kirke. Faren emigrerte til Amerika i 1887. Moren har vi ikke flere opplysninger om så langt. I FT 1900 bor Lina hos farens bror - Ole Multhagen i Stange. Lina hadde en halvbror som emigrerte og det er etterkommere av han som ønsker å få kontakt med eventuelle etterkommere. Det er selvfølgelig en mulighet for at Lina også emigrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Berit Knudsen

Merkelig, lenka var helt fin da jeg testet den før jeg la den på plass. Det står at hun var født 6/2 og døpt 6/3 1885 på Hamar, og hun bodde på Sannerud da hun ble konfirmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I FT står det at gnr.28/1 Multhagen u/Sangen = Multhagen er inderstbolig uten jordvei. Jorden er oppført under Sangen 26/2. Av gnr. 28/1 Vesterhagen u/Multhagen er selveiendom, men ikke særsk. skyldsatt. FT 1900 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Tenkte bare jeg skulle nevne at du også finner en gård kalt Multhagen i Romedal prestegjeld. Romedal er i dag en del av Stange kommune. Gården er omtalt i Romedal bygdebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg er ganske sikker på at den Multhagen jeg er ute etter ligger i Stange. Faren til Lina, Johan Olsen, hadde flere søsken. Kanskje etterkommere av dem kan gi meg et spor. De har jeg funnet i FT 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg finner Johan Olsen, foreldre og søsken på Nedre Hagen i Stange i FT 1865. Søsken til Johan: Peder f. ca. 1850, Kari f. ca. 1852 og Hans f. ca. 1857. Johan og yngste broren emigrerte til Amerika, Johan i 1886 og Anthon i 1884. Er det noen som har muligheter til å slå opp i kirkebøkene og finne ut mer om de 3 søskenene som muligens ble i Norge. Kanskje de kan gi svar på hvor det ble av Johans datter Lina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.