Gå til innhold
Arkivverket

[#32180] Skifte Johannes Olsen i Bergen

Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Finnes det skifte etter vogmann Johannes Olsen død i Bergen 08.10.1876 begravet 16.10.1876.?Bostedet han var 18-159B født 1832.Jeg er ute etter fødestedet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen sier at han var 44 år og etterlots eg enken Dortea Torine Elisabeth Olsen og 3 umyndige barn. Da er han denne mannen i folketellingen 1875:LenkeOg skal altså være født i Birkeland sokn i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk skal du ha! Da er nok også dette et blindspor for min del.Jeg leter fremdeles etter Larsine Kristine Johannesdtr. født i Bergen 07.05.1870 sitt opphav. Foreldrene var Johannes Olsen og Kristine Johannesdtr. Du (YN) har før hjulpet meg med at hun er ekte født. Jeg vet at hun ble satt bort i fosterhjem på Fjellskål i Hosanger.Fadrene hennes var: R. Amundsen, B.M. Johannesen, S. Aasberg, Lauritz Olsen, L. M. Larsen og jeg har store problemer med også å finne disse i 1865-tellingen eller i kirkebøkene på nett da jeg bare har initialene.I dåpsoppføringen er det gjengitt dato for foreldrenes fødsel, men ikke år. Var dette vanlig? Lenke Var det ikke også vanlig å oppgi foreldrenes fødested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.