Gå til innhold
Arkivverket

[#32190] Lars Andersen og Gjøri Jensdtr. forsvunnet fra Fana i FT 1875

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Lars Anders. N. Birkeland og Gjøri Jensdtr. var gfit 1859 i Fana. De bodde i Buvika under Hordnes, og fikk fortløpende Jens f/d 1860, Jakob 1861, Julius 1862, Andreas 1866, Jensine Berentine 1868.I FT 1875 er alle barna fosterbarn, Jakob på Salbu, Julius på Hordnestræet, Andreas på Øvre Birkeland i 1875 og Jensine på Råtræet.Men, jeg finner ikke foreldrene døde i Fana, ei heller i FT 1875. Bygdeboka skriver at de flyttet bort, men ikke hvor...Noen som kan bidra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig oppsatt på å finne Gjøri, og det har jeg fortsatt ikke gjort. Mens jeg søkte på hennes navn hadde jeg oversett at Lars er enkemann i Buvika under Hordnes i FT 1875. Jeg har ikke funnet Gjøri død, eller hvor hun er fra.Har i ettertid funnet at han gifter seg opp igjen med Kristi Paulsdtr. Særvold, Os (1842-1931). Lars dør 1907 i Buvika, men jeg kjenner heller ikke hans opphav.Kom gjerne med innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dem, Vidar! Dette var kone og barn jeg ikke kjente til - og det er jo med på å begrense årsspennet jeg har å lete etter Gjøri - 1868-1881 omtrent?Spørs om jeg må på SA for denne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Lars er født 1829 i Ytre Birkeland ifl. opplysningene da han døde. Han kalles da Andreassen, og det passer jo med at en sønn heter Andreas.LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.