Gå til innhold
Arkivverket

[#32202] Søndre Aurskog,Akershus: Christian Olsen f.ca 1774 d.22.februar 1826


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg vil svært gjerne vite denneLenke mannens opphav. Han var skolelærer omkring 1810 og bygde plassen Nyhus under gården Kvevli(store).Han var født omkring 1774 og døde 22.februar 1826 på Nyhus. G.1 med Anne Olsdatter Olstad,død ca.1804. G.2. med Helene olsdatter f. ca.1780 (Jeg er intresserty i hennes opphav også).hun døde 13.februar 1840. Takk for all hjelp. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom noen kan hjelpe meg å finne Christian(Kristian) sitt opphav vil jeg være svært takknemlig.Har noen microfiche/film av Kirkebøkene for Søndre Aurskog og kanskje kunne funnet dåpen ca.1774. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Berit Knudsen

Christian Olsen er ikke et uvanlig navn i det området. Sjekket derfor FS, og 1774 = 0. 1775 var det 5. Foreldrene het Ole Olsen (Mangen) og Anne Joensdt. - Ole Hagen og Anne Abrahamsdt. - Ole Lien og Marthe Pedersdt. - Ole Christiansen og Anne Christensdt. - Ole Naesaeen ? og Berte Xstophersdt. Er du helt sikker på at han ble født i Aurskog/Blaker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har Bygdebok for Aurskog og Blaker Bd.I & II av Eivind Lillevold.Jeg har sjekket der under Nyhus og Kvevli samt Flytua uten resultat. Takk for tipset! Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jan Frode du kan ikke mikset litt her da. Olstad skal våre under Kvevli, men i 1801 bor Christian på Skukstad/Skukkestad og der finnes også en plass Nyhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kristian Olsen er omtalt på Nyhus under Kvevli i bd.II. Jeg har sjekket bygdeboken og gått igjennom hele Skukstad med Nyhus uten resultat. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.