Gå til innhold
Arkivverket

[#32213] Emigrasjon Leikanger 1866


Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

For en amerikansk slektning søker jeg opplysninger om følgende:Synneva Ellendsdatter Osen gifter seg ca. 1865 med Anfind Fedje, og de emigrerer antagelig året etter til USA. Har noen kjennskap til Anfind's farsnavn og når de emigrerte?Jeg har søkt på Bergen-Quebec listene uten hell. Finner heller ikke Anfind på FT 1865, da jeg ikke kjenner farsnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp
Gjest Marit Rambjør

Kva med denne Anfind Torkilds, han er født på Fedje? LenkeFinn han ikkje i Norge i 1865. Finn 7 barn med desse foreldra født på 5 ulike gardar i Leikanger i tidsromet 1840-54. Finn ikkje foreldre eller søsken i Leikanger i 1865. Så trulig har heile familien flytta ut.Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Takk for innlegget. Anfind Torkelsen Fedje var interessant, men som du skriver forsvinner han fra Leikanger, og jeg har ikke funnet ham på noen emigrantlister.Derimot melder Anfind Olsen Berland og Synneve Ellandsdatter Osen utflytting fra Leikanger samme dag, og reiser fra Bergen sammen med 'Brødrene' 29 april 1866. Dette må derfor være den riktige Anfind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.