Gå til innhold
Arkivverket

[#32215] Jens Engebretsen og hustru Sofie i Christiania etter 1900. Når døde de?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med oppslag i adressebøkene for Christiania? Er i første omgang interessert i når Sofie Engebretsen døde. Har en ide om at hun døde omkring 1914. Ideelt sett burde hun da forsvinne fra adressebøkene. Mener med sikkerhet at Jens og Sofie bodde på samme sted som i 1900, dvs. Waldemar Thranes gt. 18.Når Jens Engebretsen døde er jeg mer usikker på, men tror like i etterkant av 1922 er et godt tips. Problemet er at han skal ha tilbrakt de siste par årene på et hjem for sjøfolk. Navn og sted er imidlertid ukjent. Er det mulig vha. adressebøkene å finne ut noe om dette?Jens Engebretsen var født i Røyken 1838 og Sofie (f. Grønberg) i Sverige i 1851.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjell Hamberg

Jeg tillater meg å løfte innlegget over synsrannen igjen. En ekstra opplysning i saken anledning: Jens Engebretsen og hustru Sofie var svigerforeldrene (gjennom datteren Ingeborg) til gullsmed Thorvald Jørgensen på Hønefoss.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.