Gå til innhold
Arkivverket

[#32237] Officersslekten Helm : O. Delphin Amundsen

Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Jeg er på jakt etter boken/hefte Officersslekten Helm av O. Delphin Amundsen. Eller etterkommere av Maren Christensdatter Helmen/Helm gift Christen Godager), har noe selv.Har boken slektene Bay i Norge, og der henvises det til Officersslekten Helm skrevet av samme mann O. Delphin Amundsen.Har kontaktet Statsarkivet Hamar, National Biblioteket osv.. ingen finner denne bok/hefteHilsen Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Du kjenner sikkert til søsknene Johan Caspar f.1720, Christen og Johanne Christens. Godager f.1725, alle barn av de du nevner, vel f. på Hadeland, sistnevnte g.1. Kristen O. Roverud og g.2. Guttorm Amundsen Wiger (1731-1817), som rundt 1750 kjøpte Vestre Wiger/Viker i Brandval av sin svigermor (Maren Helmen)'s bror, oberst Adolph Helm, som døde barnløs i 1754. Jeg kjenner ikke ev. barn av de nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar !Jo, jeg kjenner til søskene Johan Caspar f.1720, Christen og Johanne.Johanne Christensdatter Godager f.1725 er min samboers 5xtippoldemor, Johanne sin bror Johan Casper Christensen f.1720 er det sterke indisier på er min forfedre. Har innlegg 13125 på Casper Caspersen f. 1741-1752 i Solør (Hoff) kanskje sønn av Johan Caspar. Har ennå ikke klart å få bekreftet eller avkfreftet dette, da kirkebok for Hoff er borte i tidsrommet 1750-1752 da det er mest sansynelig at Casper Caspersen er født.Derfor hadde jeg håpet at O. Delphin Amundsen`s 'Offisersslekten Helm' var å finne.Synes det er litt merkelig om boken/hefte ikke finnes.O. Delphin Amundsen henviser jo til den i boken 'Slektene Bay i Norge' flere ganger.Hilsen Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.